Cześć, posiadam router ER7212PC v1.0 firmware 1.2.0. Niestety od jakiegoś czasu na porcie WAN mam komunikat w losowym czasie i dacie "WAN3 is down" przerwa trwa od kilkunastu sekund do kilku minut. Pomiędzy dostawcą światłowodem internetu a moim routerem mam urządzenie, które jest niewidoczne dla mojej sieci i jest jako bridge podłączone do portu WAN3. Niestety dostawca twierdzi, że w podanych terminach z logów routera nie ma przerw. Generalnie na łączu nie występują żadne przerwy. Sąsiedzi twierdzą, że łącze pracuje niestabilnie, choć nie mają logów.
Czy ktoś może ma pomysł co się dzieje lub gdzie szukać rozwiązań?
A jak masz ustawione "wykrywanie" obecności łącza?
Znalazłem taki opis:
Jak chcesz przygotować logi dla operatora (o ile jest z kim rozmawiać) to ja bym wykrywanie ustawił na "Always Online" i następnie wybrał ping do jakiegoś ważnego urządzenia w infrastrukturze operatora (router brzegowy?) i odpalał ping z komputera w domu (po kablu, nie wifi) do tego routera (o ile odpowiada zawsze na pingi) co minutę albo 10s. Ew. jak masz własny serwer, to do niego. Następnie log wrzucił do pliku z datą/czasem przy każdej próbie i jej wynikiem i potem sprawdził, ile tych pakietów ginie i kiedy.
I jak tego jest więcej niż to przypadkowo jest akceptowalne (poniżej 1% i losowe, a nie kilka pod rząd) to przessłać do operatora i zapytać "o co kaman".