Duże spadki transferu

Otóż od ok 2 tygodni obserwuję coraz częstsze spadki transferu. W głównym ekranie routera mam taką informację o moim łączu:

Czy pozycja Max rate oznacza wprost maksymalne możliwości mojego łącza?
Mam umowę z Netią typu: mam maksymalną prędkość jaką można wyciągnąć na łączu. Wygląda to tak jakby celowo zaniżano mi transfer.
Czy na podstawie tych danych z routera mogę domagać się przywrócenia wyższych prędkości na łączu?

Pokaż zakładkę Status
---> xDSL
Tam są bardziej szczegółowe parametry Twojej linii. Generalnie nie masz większych szans na wyższe prędkości, bo masz ogromne tłumienie na downloadzie (56dB). Wartość pokazywana w rubryce Max Rate to tylko pobożne życzenia Twojego routera. On sobie szacuje ile by wyciągnął w idealnych warunkach na podstawie uproszczonego algorytmu uwzględniającego prawdopodobniej jedynie średnie tłumienie i średnie SNR, a pomija wiele innych kwestii stąd tak ładne wartości, których nigdy nie osiągniesz (no, może w laboratorium).

Sprawdził bym linie telefoniczną w mieszkaniu lub podłączył router bezpośrednio na samym przy łączu i porównał wartości.

@Administratorze
Można sprawdzić, ale wątpię, by coś to dało. Sam mam podobne parametry, nawet nieco lepsze, sprawdzane było wszystko i więcej jak 2Mb/s nie pójdzie na takim tłumieniu. Router by może więcej pociągnął, ale Centrala nie puści. Wiadomo - DLM ma alergię na błędy i nawet na pojedyncze lubi reagować obcinaniem łącza. Wg SNR kolega mógłby wyciągnąć jakieś 3-3,2Mb/s synchronizacji, czyli jakieś 2,5Mb/s na protokole IP (wg kalkulatora na coolwebhome.co.uk), ale co z tego, jak Centrala nie da rady.

W swojej "karierze" instalatorskiej widziałem już różne dziwne instalacje teleinformatyczne (przewód koncentryczny lub jakiś 3x1,5mm2 zamiast telefonicznego) . Tak więc radzę sprawdzić parametry na samym przyłączu.

Ok dzięki za odpowiedzi. Jeszcze rok temu wyciągnąłem prawie 8mb ale szybko się zaczęły problemy ze stabilnością i zerwaniem łącza. Do skutku reklamowałem to w netii aż powiedzieli że łącza jest słabej jakości i mogę mieć prędkość mniej więcej 5-6mb
A teraz kolejne spadki.

Tak jak pisałem, sprawdź instalację u siebie w mieszkaniu bo więcej nic nie możesz zrobić. Lini telefonicznej nie naprawisz ani nie skrócisz.