DHCP przydziela wciąż to samo IP (TD-W8901Gv3.4)

W sumie to nie jest problem, bo Internet działa, ale nurtuje mnie następujące zjawisko:
Mam w/w router z ustawionym dynamicznym przydzielaniem IP, bez filtrowania MAC, a mimo to mój laptop otrzymuje wciąż 192.168.1.6 po WiFi, a stacjonarny komputer dostaje wciąż 192.168.1.101.
Jeśli podłączę laptopa kablem, to dostanie 192.168.1.2, albo kolejny w zależności, czy są inne jeszcze komputery podłączone.
Dodatkowo często w DHCP table nie widać mojego laptopa po WiFi (nie widać, że jest podłączony i ma adres 192.168.1.6), a komputer stacjonarny i inne komputery widać.
Internet działa i poza tym dziwnym zjawiskiem nic się nie dzieje. Wcześniej to zjawisko przydzielania tego samego IP nie występowało. Nic nie ruszałem w zakładce LAN, ustawiłem tylko Neostradę i zakładkę WiFi.
Wydaje mi się, że jest to efekt konfliktu IP, który zdarzył się 2 razy pomiędzy stacjonarnym, a laptopem po WiFi, kiedy to na lapku wyświetlił się komunikat o konflikcie, a na stacjonarce nie było Neta. (zdarzyło się to w momencie wybudzania laptopa z uśpienia)
Wyłączenie routera nie powoduje resetu IP - wciąż jest nadawany ten sam, jak pisałem wyżej.
Pytania:
Czy to karta sieciowa proponuje routerowi stały IP, który działa, a DHCP go akceptuje i dlatego wciąż IP jest to samo?
Czy DHCP "zapamiętał" sobie, że był konflikt i dlatego przydziela tak jak przydziela?
Czy znikanie mojego lapka (po WiFi) z tablicy DHCP to objaw jakiejś awarii routera?
Jak można "wrócić" do nadawania IP po staremu, czyli kto pierwszy połączy się z routerem ten dostaje niższy numer po kolei od 192.168.1.2 do192.168.1.XXX ???

Wszystkie urządzenia w sieci mają automatyczne pobieranie IP?

Tak, wszędzie dynamicznie. Najczęściej są tylko 2 podłączone.
Na przykład w tej chwili mam stacjonarny wyłączony, ale karta sieciowa jest podłączona i dostałą końcówkę 101, mimo, że IP Pool count wynosi 100
Laptop dostaje ciągle końcówkę 6, ale na innym routerze dostał końcówkę 101 (do innego był sam podłączony przez WiFi i to był pierwszy wolny numer w tablicy DHCP). Po kablu laptop dostanie końcówkę 2.
Gdyby tylko laptop tak miał, to bym się nie przejął, bo na laptopie czasem grzebię w różnych ustawieniach, aktualizuję sterowniki i mogłem coś pokiełbasić, ale ciekawe jest, że pomimo wolnych IP stacjonarka też uparcie dostaje to samo. Niezależnie od tego, czy jest sama podpięta, czy razem z innymi urządzeniami (najczęściej moim laptopem)
Raz rozszerzyłem tymczasowo IP Pool count, aby podpiąć bramkę VoIP Grandstream, bo ona preferowała IP z końcówką 101 i żeby coś się nie podziało. Po podłączeniu i przetestowaniu ją odłączyłem i wróciłem do IP Pool 100.
Nie chce mi się na razie robić resetu ustawień na routerze, bo jak pisałem - Net działa
Ciekawi mnie tylko skąd się wziął ten "problem" i jak ewentualnie się go pozbyć.

Jakoś nic mi do głowy nie przychodzi, chyba że router zapisał sobie gdzieś w tablicy arp błędnie te adresy fizyczne i dlatego ciągle nadaje te same adresy. Spróbuj zmienić pulę DHCP a dokładnie jej początkowy adres.

Teraz na próbę znów podłączyłem bramkę VoIP i dostała końcówke 2
Mojego laptopa ( z którego piszę teraz) nie widać w tablicy DHCP, a chwilę temu zaraz po wybudzeniu był
Stacjonarka ma 101
Tak na marginesie: przymierzałem się do wymiany firmware na TD-W8901G(UK_V3_140512
ale jest napisane UK, więc czy mogę bezpiecznie je wymienić?
Przy okazji mi się zresetują ustawienia (bo zrobię reset 30/30/30), więc pewnie problem zniknie, a jak nie to dopiero będzie zagwozdka...

Nie masz w sieci drugiego serwera DHCP na jakimś urządzeniu? Pozostaje reset do ustawień fabrycznych i ponowna konfiguracja.

Nie testowałem więc na 100% nie mogę powiedzieć ale skoro jest ta sama wersja sprzętowa to nie powinno być problemu.

Zmieniłem początkowe IP na 192.168.1.10
I chociaż na stacjonarce nadal jest końcówka 101, to na lapku IP się zmieniło na 10.
Ciekawe co będzie jak wrócę do 192.168.1.2 - czy znów wróci do końcówki 6 na lapku.
No i zostało IP laptopa na końcówce 10, czyli wynikałoby z tego, że karta sieciowa proponuje routerowi IP, które było używane poprzednio, a router albo to akceptuje, albo daje coś innego, a że zwykle numer 6 i wyższe były u mnie wolne (raz tylko było 6 urządzeń podłączone) to na lapku zostawił działające 6 i wciąż karta proponowała ten numer.
Pewnie to samo jest na stacjonarnym, tylko numer większy - może jak podłączałem kiedyś bramkę, to oprócz IP Pool zmieniłem też początkowe IP na 192.168.1.100 i bramka dostałą 100, a stacjonarka 101 i tak zostało?
Sprawa jest chyba wyjaśniona. Jak komuś się nasuną jeszcze jakieś przemyślenia, to informuję, że zamknę wątek jutro wieczorem.
Dziękuję za wypowiedzi.