Ciekawe jak z termostatem? czy się da?

Witam. Zalogowałem się na tym forum z nadzieją na Waszą pomoc. Chciałbym połączyć sterowanie zdalne ze smartfona z każdego miejsca na świecie z termostatem wi fi ogrzewania w domu po przez TP Link MR TL 3420 Jestem laikiem i od paru dni z tym walczę przeglądając forum.bez dobrych rezultatów.
MR-TL 3420 podłączony jest do sieci 3G po przez modem Huawei E 220. Do routera podłączyłem termostat w/g zaleceń producenta i działa ale tylko wewnątrz sieci. Producent zaleca stałe IP ale wiadomo usługi GSM tego nie oferują. Ktoś radził za pomocą no-ip. Próbowałem ale poległem.Termostat to pt 32 WI FI i do niego aplikacja na android

.

fragment instrukcji:

I pełna instrukcja
.pt32wifi-pl.pdf (2,2 MB)

Tak wygląda z poziomu PC ustawienia termostatu (stałe) wprowadza się przez USB i zapisuje potem odłącza i ma śmigać na wi fi

Dzięki za pomoc lub jakąkolwiek chęć pomocy

Niestety nie mam dobrych informacji: nie ma możliwości, żebyś bez dodatkowych inwestycji uzyskał dostęp do tego termostatu spoza domu.
Problem od strony technicznej nazywa się: jestem za NATem własnym oraz NATem operatora.
Opcji jest dużo, pytanie ile jesteś gotowy na to wydać pieniędzy.

  1. Wykupienie usługi od operatora, która zapewni ci zewnętrzny IP (nie wszyscy to dają, koszt rzędu 15 PLN miesięcznie)
  2. Zmiana routera lub oprogramowania na jakieś urządzenie z obsługą VPN i wykup usługi VPN gdzieś w sieci, żeby mieć bezpośredni dostęp do sieci domowej. Nie wiem czy i ile kosztują takie usługi.
  3. Dobre przeszkolenie się z OpenWRT pozwala na ominięcie problemu NATu za darmo, ale zawsze musimy gdzieś mieć kogoś znajomego z zewnętrznym IP, kto będzie pośredniczył.
  4. Postawienie w domu komputera, który będzie działał cały czas (koszt prądu!), a ty się do niego będziesz łączył przez takie darmowe rozwiązanie, jak TeamViewer i dalej do termostatu (ale nie przez telefon, tylko przez przeglądarkę internetową na komputerze).