Brak połączenia z routerem po kablu - MR3020

Przepraszam za założenie nowego wątku, ale zaczynam się pomału gubić. Otóż po perturbacjach związanych z instalacją Gargoyla i późniejszym powrocie do oryginalnego firmware router przestał był widoczny po kablu. Jest widoczny przez wi-fi. Dostęp do strony konfiguracyjnej i ogólnie do internetu mam tylko na smartfonie. W sprawach sieciowych jestem laikiem i nie wiem co z tym fantem zrobić. Proszę tak raczej łopatologicznie. Mam nadzieję, że problem jest tylko po stronie komputerów, a nie routera. Adres strony jest taki jak w instrukcji 192.168.0.254.

W jakim trybie działa teraz twój router? Możliwe że port ethernet jest WAN-em i dlatego nie masz kontaktu na tym porcie.

Teoretycznie działa jako LAN. Tak mi się przynajmniej wydaje. Podłączyłem na wi-fi netbooka i pokazuje, że połączony z routerem, ale nie może uzyskać dostępu do internetu. Do strony konfiguracyjnej również nie. Na chwilę obecną tylko smartfon ma dostęp do internetu. Jutro będę miał do dyspozycji laptopa i sprawdzę co z nim, ale podejrzewam, że nic lepiej nie będzie.

Resetowałeś urządzenie przyciskiem RESET?

Tak.

Właśnie sprawdziłem na kolejnym laptopie. Nie ma połączenia, ani po kablu, ani wi-fi. Czyli jedynie smartfon łączy się z wi-fi i z internetem. W smartfonie dostęp do strony konfiguracyjnej pod adresem 192.168.0.254 czyli tak jak pisze w instrukcji.

Możliwe ze załączona jest filtracja po adresie MAC stąd żadne urządzenie nie może dostać się do sprzętu. Może spróbuj smartfonem ( o ile się da) zaktualizować jeszcze raz oprogramowanie.
Może najpierw jeszcze spróbować opcji System Tools - Factory Defaults.

Przywróciłem ustawienia fabryczne. Pomogło o tyle, że laptop zaczął się łączyć z routerem. Jest dostęp do strony konfiguracyjnej i dostęp do internetu. Ale tylko wi-fi. Po kablu nadal cisza.

Podłącz kabel i daj obrazek z komendy ipconfig /all

Oto screen.

A tutaj z wyłączonym wi-fi

Daj jeszcze obrazki z konfiguracji routera (status i DHCP).

Kabel sieciowy sprawdzałeś lub wymieniałeś? Karta sieciowa w komputerze jest 100% sprawna? Dopisz adresację ręcznie i sprawdź czy coś się zmieniło w dostępie do routera czy internetu.

Sprawdzane na dwóch kablach. Na dwóch kartach sieciowych w kompterze stacjonarnym, w netbooku i teraz jestem w pracy na laptopie.
Gdzie mam wpisać adresację i co mam wpisać? Ja prosty człowiek jestem :slight_smile:

Masz w tej chwili zaznaczone Uzyskaj adres IP automatycznie, masz wpisać:
IP 192.168.0.50
maska 255.255.255.0
brama 192.168.0.254
DNS 192.168.0.254

Nie pomogło.

Wgraj jeszcze raz oprogramowanie. Możliwe że wdał się błąd podczas poprzedniej aktualizacji. Nie używaj przywracania ustawień z pliku tylko skonfiguruj wszystko od nowa.

Boję się, że po wi-fi może nie wstać po aktualizacji. Mylę się? Na stronie TP-Linka piszą, żeby nie updatować przez wi-fi.

Ryzyko jest. Jednak jak narazie jeszcze żaden mi nie padł przez WiFi. Zadbaj o dobry zasięg podczas aktualizacji. Najlepiej tak 2-3m od komputera.

;D ;D ;D Pomogło update firmware!!! ;D ;D ;D

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam... :slight_smile: