Brak internetu przez router TP-Link TL-WR841N

O.K. na WiFi działa, mogę nawet wejść na stronę diagnostyczną tylko co teraz ?

To wejdź tam. Otwórz zakladkę Network- MAC Clone- skopiuj adres mac komputera do routera. Dasz Save. Podłącz kabel idący z zasilacza z wyjścia LAN do portu WAN routera. Poczekaj chwilę. Wejdź w zakładke Status i sprawdź czy masz przydzielony adres IP na WAN. Dobrze by było abyś podłączył się kablowo do niego i sklonował mac karty sieciowej LAN kompa.

Robię to na iPodzie. Wchodzę w zakładkę Network - MAC Clone a tam jest już wpisany adres w polu WAN, pole Your PC jest nieaktywne i nie mogę w nim nic wpisać. Nie wiem czy dobrze Cię rozumiem mam to zrobić przed podłączeniem routera czy po ?
Router mam podłączyć kablem do łącza WAN i LAN do sieciówki ?
Jeżeli to nie problem to zostawmy to do dzisiaj jak wrócę z pracy ok 19:00 bo już jestem padnięty i ledwo co na oczy widzę.
Na razie dzięki za rady i cierpliwość w pomocy.

Ok nie ma sprawy. Podłacz router kablem do komputera i spróbuj się zalogować. Sprawdź czy karta sieciowa ma ustawione automatyczne pobieranie adresu IP.

Jestem ponownie. Niestety na komputer dalej nie mogę się zalogować.
Na laptopie przez WiFi wszedłem na stronę 192.168.0.1 i mam sklonować adres.
Jak to się robi i jak mam mieć podłączony router do komputera ?

Klonowanie MAC

Jeżeli miałeś wcześniej kabel od dostawcy podłączony do komputera to trzeba tylko i wyłacznie sklonować mac adres z jego karty sieciowej. Druga opcja to podanie dostawcy adres mac routera. Zobacz czy karta sieciowa w kompie ma ustawione automatyczne pobieranie adresu IP.

Karta sieciowa jest ustawiona na automatyczne pobieranie adresu IP.
Jestem na laptopie na stronie diagnostycznej w zakładce Network - MAC Clone i w polu WAN MAC Address nie widzę adresu mojej sieciówki, jest całkiem inny. Kiedy próbuję go wpisać ręcznie a potem daję Clone Mac Address to zmienia się i tak na inny.

Wystarczy wpisać i kliknąć zapisz. ten przycisk jest do "automatycznego wpisania"

Przy próbie zapisania mojego MAC adresu dostaję taki komunikat "The MAC address is a multicast MAC address, please input again!"

Ciekawa sprawa.
Podłączyłem ten router do laptopa żony i u niej internet jest, wszystko weszło od razu.
Czyżby coś było nie tak z komputerem, karta sieciowa jest uszkodzona ?

Wszystko możliwe nie możemy i tego wykluczyć .

No to pojawiły nam się kolejne niespodzianki? Czy karta sieciowa uszkodzona- tego nie wiemy. Dobrze jest sprawdzić na innym łaczu lub routerze.

Ale na tej karcie cały czas łączę się z internetem co prawda jak miałem Windows XP nie miałem neta na oryginalnym jej MAC adresie tylko musiałem zmienić aby mieć internet. Po zmianie na Windows 7 na oryginalnym MAC adresie internet normalnie jest.
Podsumowując router na 100% jest sprawny ponieważ na laptopie po podpięciu wszystko działa.
Wezmę od znajomego inny router i sprawdzę jeszcze raz co się stanie.

Na jakich ustawieniach działa obecnie 841?

Pytasz o sieciówkę ?
A gdzie to mogę sprawdzić ?

Pytam o router.

Gdzie to mam sprawdzić czy działa na 841

Po zalogowaniu na router zakładka Status ewentualnie Network.

Jedyne co widzę, że ma takie oznaczenie to nr hardware i nic poza tym.
Jestem totalnie zmęczony tą zagadką i postanowiłem sprawdzić jeszcze dwie ostatnie opcje.

  1. Inny router jak podepnę pod komputer
  2. Ten sam router podepnę do nowej karty sieciowej