Witam.
Postanowiłem się zarejestrować na tym forum ponieważ jesteście ostatnim miejscem, gdzie ktoś może mi pomóc.
Otóż mam internet z firmy Meganet z Opola. Jest to coś jak łącze radiowe ale jest odporne na warunki pogodowe i generalnie bardzo stabilne jeżeli chodzi o prędkość. Na stronie dostawcy tak jest to opisane "Cała nasza infrastruktura sieci bezprzewodowej oparta jest o rozwiązania firmy Ubiquiti Networks oraz Cisco. Wszystkie nasze urządzenia wykorzystują technologię Airmax oraz MIMO i pracują na częstotliwości 5GHz."
W domu od takiej małej okrągłej anteny idzie kabel do niewielkiej czarnej kostki, która jest podłączona do zasilania. Na kostce są dwa wejścia POE i LAN. Do pierwszego wchodzi kabel od anteny, do drugiego kabel, który idzie do karty sieciowej w komputerze.
Teraz opis problemu.
Dostałem używany router TP-LINK TL-WR841N ale kiedy go podłączyłem to nie mam internetu. Ikona sieci w prawym dolnym rogu jest oznaczona żółtym ostrzeżeniem. Resetowałem go kilkanaście razy i nic dalej to samo. Nie mogę nawet wejść na stronę 192.168.0.1 lub 192.168.1.1 aby móc konfigurować sprzęt. W ustawieniach sieciowych mam włączone DHCP, adres IP i adresy DNS są ustawione na pobieranie automatyczne.
Parę osób powiedziało mi, że TP-LINK'i nie działają na wszystkich łączach ale ja rozmawiałem z dostawcą internetu i ten zapewnia, że na ich łączu TP-LINK'i działają.
Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem jak mam to sprawdzić co powoduje problem. Na routerze wszystkie ważne kontrolki świecą więc chyba jest sprawny.
Podłącz kabel z komputera do wejścia Lan w routerze i pokaż na forum wynik z komendy ipconfig/all.
Proszę oto screen z polecenia ipconfig /all
Protokół internetowy w wersji 4 TCP/IP ipv4 masz zainstalowany czy też i włączony ?
Tak protokół ten jest zainstalowany i włączony.
Wykonaj Hard reset TP linka i spróbuj się na niego zalogować
Przykro mi ale nic to nie dało. Nadal nie mogę wejść na 192.168.0.1
Próbowałem wszystkie sposoby, ciągle otrzymuję komunikat "Brak połączenia z Internetem"
Podczas konfiguracji masz tylko wpięty kabel do portu lan z komputera ? żadnych innych nie masz podpiętych ?
Router jest włączony do zasilania i jedyny kabel jaki z niego wychodzi to z żółtego portu LAN1 do sieciówki w komputerze.
Kiedy próbuję wejść na 192.168.1.1 otrzymuję komunikat "Strona jest niedostępna"
Więc jeszcze zrobimy tak: Dopisz adresacje ręcznie do karty sieciowej :
IP 192.168.1.2
Maskę 255.255.255.0 resztę pól puste i ok . W pasek przegladarki wpisz 192.168.1.1. i analogicznie dla 192.168.0.1
Ten sposób też nie działa. Obawiam się, że chyba ten router jest uszkodzony.
Na to chyba wygląda . Jeszcze zrób taki myk wyłącz antywirusa jak się logujesz na router .
Masz jakiś sprzęt z WiFi? (telefon/laptop) sprawdż czy router nadaje sieć WiFi.
Jak zachowują się diody na routerze?
Podłącz go bezpośrednio tylko do komputera. Zresetuj do ustawień fabrycznych i sprobuj sklonować adres mac z komputera.
Więc tak wyłączenie antywirusa nie rozwiązuje problemu.
Na laptopie i telefonie widzę ten router jako WiFi ale kiedy chcę się z nim połączyć muszę podać WEP Key a ja nie wiem gdzie go szukać.
To już przerabiałem, nie otwiera się strona po wpisaniu 192.168.1.1 albo 192.168.0.1
Mam Win7 64 bit i ikona sieć w prawym dolnym rogu ma żółty trójkąt ostrzeżenia.
W konfiguracji, kiedy tylko router jest podłączony kablem do komputera świeci na stałe dioda zasilania.
Oprócz niej miga dioda nad którą jest symbol słoneczka oraz dioda, nad którą jest symbol z trzema łukami a także miga dioda wejścia LAN do którego jest wpięty kabel w routerze.
Kabel lan masz robiony czy oryginalny ?
Był w komplecie z routerem.
Na spodniej części masz naklejkę. Pod adresem MAC routera masz PIN ośmio cyfrowy. Wpisz go.