Brak dostępu do udostępnianego dysku zew. w Tp-link W8970

Witam serdecznie,
Zakupiłem ruter W8970 i po skonfigurowaniu sieci przyszedł czas na konfigurację portu USB - udostępnianie plików z dysku zew.
Tok postępowania konfiguracyjnego zaczerpnąłem ze strony (kawał świetnej roboty):


Całą procedurę wykonałem dla laptopa z systemem Windows 7 Ultimate - działa bezbłędnie! Wszystko śmiga a poradnik okazał się nieoceniony.
Drugi laptop posiada Windows 7 Home Premiom. Znowu postępuję zgodnie z krokami opisanymi w poradniku i dochodzę do punktu:
" Klikamy win + R i wpisujemy polecenie: file://192.168.1.1 i klikamy OK"
I tu pojawia się problem. Zamiast okna z zawartością plików udostępnianych, pojawia się komunikat:
"System Windows nie może odnaleźć pliku file://192.168.1.1". Upewni się, że wpisana nazwa jest poprawna i spróbuj ponownie."
Jestem załamany bo szukam rozwiązania już od trzech dni. Uprzejmie proszę o pomoc bądź wskazówki jak mogę pokonać ten problem.

Możesz spróbować otworzyć okno "komputer" i w pasku adresu wprowadzić "[img]192.168.1.1"

Po takim zabiegu pojawił się komunikat innego typu:
"System Windows nie może uzyskać dostępu do [img]192.168.1.1
Sprawdź pisownię nazwy. Możliwe również, że wystąpił problem z siecią. Aby spróbować zidentyfikować i rozwiązać problemy z siecią, kliknij Diagnozuj."
Od razu śpieszę dodać, że po Diagnozuj niż nie wykazało, a problemu siecią nie ma żadnego innego niż powyższy.

A podłącz najpierw ten dysk USB bezpośrednio do komputera na którym jest problem i zaznacz we właściwościach tego dysku ''udostępnianie zaawansowane''

Niestety nic się nie zmieniło :frowning:

Ten drugi laptop widzi twoją sieć? Masz na nim połaczenie do routera?

Tak, sieć działa.
Próbowałem jeszcze dzisiaj dostępu do tego dysku z poziomu FTP (przy pomocy konsultanta z pomocy technicznej) i korzystając z tego sposobu wszystkie dane są widoczne.
Jednak problem pozostaje nadal.

W ramach dalszego poszukiwania problemu natknąłem się na taki krótki przewodnik:
http://www.tp-link.com.pl/article/?faqid=420
Spróbowałem uruchomić polecenie sugerowane w poradniku.
Wyskoczył ponownie komunikat informujący, że system Winodows nie może uzyskać dostępu do...
Kliknąłem Diagnozuj i po chwili otrzymałem nowy komunikat:
"Znalezione problemy:
Zdalne urządzenie lub zasób nie akceptuje połączenia"
Może to komuś podsunie pomysł na rozwiązanie problemu?

Otwórz centrum sieci i udostępniania i sprawdź czy Twoja sieć to sieć prywatna czy publiczna. Może trzeba bedzie zmienić ustawienia w zaporze windows.
Możesz tez spróbować wyłączyć tą zaporę na czas testów.

Sieć domowa.
Zapora wyłączona.
Dalej nic...

Odpalił bym komputer w trybie awaryjnym z obsługą sieci i sprawdził wtedy. Może jakaś aplikacja blokuje dostęp skoro na innym komputerze jest ok.

Zrobiłem jak zaproponowano. Dalej bez zmian.

Sam mam Windows 7 Home Premiom i nie ma żadnych problemów. Sam ping do routera i dostęp do internetu działa bez problemów?

Tak, wszystko jest w porządku poza tym problemem.
Nie znam się, ale może wina leży w jakimś ustawieniu w rejestrze?

Sprawdzałeś kablowo i bezprzewodowo?

Tak, sprawdzałem. Nic nie pomaga. Jestem załamany. Może jakiś pomysł się jeszcze komuś nasuwa?

Masz tam jakiś program antywirusowy/firewall?

Nie. Nic nie blokuje dostępu z takich zewnętrznych programów

To mi się skończyły pomysły.