Brak dostępu do internetu - internet bezprzewodowy


(shekus) #1

Cześć, mam problem.
Posiadam komputer stacjonarny oraz laptopa, pod komputer stacjonarny mam podpięty TP-LINK TL-WN722N, komputer stacjonarny wykrywa łącze internetowe, zasięg ma wszystkie kreski, mogę się normalnie podłączyć, jednak po podłączeniu nie mogę korzystać z internetu, wyskakuje mi ,,Brak dostępu do internetu" na laptopie znajduje mi połączenia jednak z łączem nie mogę się już połączyć ponieważ wyskakuje mi powiadomienie ,,System Windows nie mógł uzyskać połączenia z siecią" Operator to Koba, internet idzie po kablu ethernet, jestem laikiem, ktoś ma jakieś pomysły?


(Marcin) #2

Masz jakiś router bezprzewodowy? Co to za system operacyjny? Wcześniej działało czy to nowy zakup ta karta TP-LINK TL-WN722N?


(shekus) #3

Tak, mam router bezprzewodowy model TL-WR740N. Windows 7, karta działała wcześniej, jednak brat z niewiadomych powodów zrestartował router, od tego momentu internet nie działa w stacjonarnym, laptopie oraz telefonach.


(Marcin) #4

Masz jakiś login i hasło od dostawcy internetu? Pokaż zakładkę status TP-linka.


(shekus) #5

Nie, od dostawcy internetu nie mam ani loginu ani hasła, tak wygląda status TP-LINK


(Marcin) #6

Internet masz podłączony do jednego z 4 portów LAN TP-linka?


(shekus) #7

Mam dwa kable podłączone pod router, jeden to ten który dostarcza mi internet, on jest podłączony do WAN, a drugi który przekierowuje internet z routera do stacjonarnego, on jest podłączony do LAN


(Marcin) #8

No to coś masz nie tak bo router wyrzuca błąd że port WAN jest nie podłączony (pusty). Jak masz dokładnie dostarczony ten internet?


(shekus) #9

Internet leci kablem z klatki, tylko tak jak mówię, internet rano jeszcze był, problem zrobił się po resecie routera.


(Marcin) #10

Podłączając komputer do tego przewodu z klatki masz dostęp do internetu?


(shekus) #11

Nie, nie mam, dodatkowo kabel wygląda nie za ciekawie


(Marcin) #12

No to musisz zgłosić sprawę do dostawcy bo nie znam szczegółów i specyfikacji twojego łącza internetowego


(shekus) #13

Kabel ethernet, ten który idzie z klatki do WAN, wygląda o tak, zielone oraz brązowy kabelek jest wyłamany, może to być przyczyną tego, że router nie znajduję WAN?


(Marcin) #14

To tylko potwierdza moją diagnozę, dzwoń po techników niech przyjadą i naprawią uszkodzoną wtyczkę


(shekus) #15

A takich techników mogę skąd wziąć? Od dostawcy internetu?


(Marcin) #16

No to chyba logiczne że w takich sprawach powiadamiasz dostawcę internetu w końcu to jego sieć.