Witam Serdecznie,
Dziekuje za "dołączenie mnie do grupy", pozdrawiam i gratuluje wiedzy uzytkownikow tego forum.
Przed pytaniem okresle swoja wiedze z sieci (0..10): 0,5
Problem:
Utrata polaczenia z Internetem co parę dni ( czasem po 3 - 10 dni, czasem działa dluzej). Najczęściej wieczorami.
Model: Archer C7 v4.0
Firmware: 1.0.7 Build 20180425 rel.62587(4555)
Objawy:
- Pomarańczowa Dioda Led Przy Wan, Żółty Wykrzyknik przy Stan/Internet (zakładka zaawansowane)
- Diagnostyka z routera: Ping 8.8.8.8 request times out, ping 109.125.232.1 (brama domyslna) Request Times out
- Brak logow w dzienniku aystemowym
- Mam wrażenie, ze utrata polaczenia występuje w trakcie większego „obciazenia" sieci mojego IPS (Domtel , Siedlce) przez sąsiadów.
- Problem z polaczeniem z internetem rozwiazuje sie po odlaczeniu i podlaczeniu kabla WAN jak rowniez oczywiscie po restarcie routera.
Troubleshooting steps:
- Aktualizacja firmware ze strony do najnowszego nie pomogla,
- Przeszukanie tego forum: brak podobnych tematów
- Pan, użytkownik „ Heinz” z tego forum oswiadczyl w jednym z postow ze z” C7 v4 sa problemy”
- Z Rozmowy z technikiem IPS (domtel), ktory monitorowal moje polaczenie, wyszło, ze najpewniej problem z Routerem. Niestety nie mam tego na pismie, ale pamietam ze wspominal o
*„problemie tagowania",
*Problemie wynegocjowania przez router adresu IP (?) od ichniego DHCP,
- tlumaczyl mechanizm odnawiania adresu IP przez ich siec (router?) jakoby rzekomo co 10 minut (po kazdych 7 przez kolejne 3) negocjowany jest adress IP i w tym czasie co pare dni router nie moze skompletować tego zadania. Ale nie wiem na jakim poziomie ten mechanizm zachodzi, nie chodziło bynajmniej o protokół ICMP.
- w jednym z maili do mnie technik ISP zauwazyl:
" Pojawia się na moim przełączniku na Pana porcie MAC [06:00:AA:AA:BC:81]"
Przepraszam za mocno rozchwiane informacje, jak wspomniałem moja wiedza z networking jest znikoma.
Zdecydowałem sie zapytać Państwa tutaj w nadziei na uzyskanie jakiejs porady rozwiązania problemu. Moze ktos mial podobny problem. Moze aktualizacja Nie-oficjalnego firmware moglaby pomóc.
Dodalbym niektóre zrzuty ekranu z GUI Archer w momencie, gdy polaczenie z Internetem zostało zerwane (i nieodnowione), ale musze sprawdzic jak...
Dodam, ze chwilowo nie posiadam PC, ale pozyczyc w razie co laptopa od znajomwgo to nie problem.
Serdecznie dziekuje za zainteresowanie,
Pozdrawiam, Sebastian S