Archer C7 v4.0 | Internet drops every few days, randomly, empty sys log

router

#1

Witam Serdecznie,
Dziekuje za "dołączenie mnie do grupy", pozdrawiam i gratuluje wiedzy uzytkownikow tego forum.
Przed pytaniem okresle swoja wiedze z sieci (0..10): 0,5

Problem:
Utrata polaczenia z Internetem co parę dni ( czasem po 3 - 10 dni, czasem działa dluzej). Najczęściej wieczorami.

Model: Archer C7 v4.0
Firmware: 1.0.7 Build 20180425 rel.62587(4555)

Objawy:

  • Pomarańczowa Dioda Led Przy Wan, Żółty Wykrzyknik przy Stan/Internet (zakładka zaawansowane)
  • Diagnostyka z routera: Ping 8.8.8.8 request times out, ping 109.125.232.1 (brama domyslna) Request Times out
  • Brak logow w dzienniku aystemowym
  • Mam wrażenie, ze utrata polaczenia występuje w trakcie większego „obciazenia" sieci mojego IPS (Domtel , Siedlce) przez sąsiadów.
  • Problem z polaczeniem z internetem rozwiazuje sie po odlaczeniu i podlaczeniu kabla WAN jak rowniez oczywiscie po restarcie routera.

Troubleshooting steps:

  • Aktualizacja firmware ze strony do najnowszego nie pomogla,
  • Przeszukanie tego forum: brak podobnych tematów
  • Pan, użytkownik „ Heinz” z tego forum oswiadczyl w jednym z postow ze z” C7 v4 sa problemy”
  • Z Rozmowy z technikiem IPS (domtel), ktory monitorowal moje polaczenie, wyszło, ze najpewniej problem z Routerem. Niestety nie mam tego na pismie, ale pamietam ze wspominal o
    *„problemie tagowania",
    *Problemie wynegocjowania przez router adresu IP (?) od ichniego DHCP,
  • tlumaczyl mechanizm odnawiania adresu IP przez ich siec (router?) jakoby rzekomo co 10 minut (po kazdych 7 przez kolejne 3) negocjowany jest adress IP i w tym czasie co pare dni router nie moze skompletować tego zadania. Ale nie wiem na jakim poziomie ten mechanizm zachodzi, nie chodziło bynajmniej o protokół ICMP.
  • w jednym z maili do mnie technik ISP zauwazyl:
    " Pojawia się na moim przełączniku na Pana porcie MAC [06:00:AA:AA:BC:81]"

Przepraszam za mocno rozchwiane informacje, jak wspomniałem moja wiedza z networking jest znikoma.

Zdecydowałem sie zapytać Państwa tutaj w nadziei na uzyskanie jakiejs porady rozwiązania problemu. Moze ktos mial podobny problem. Moze aktualizacja Nie-oficjalnego firmware moglaby pomóc.

Dodalbym niektóre zrzuty ekranu z GUI Archer w momencie, gdy polaczenie z Internetem zostało zerwane (i nieodnowione), ale musze sprawdzic jak...

Dodam, ze chwilowo nie posiadam PC, ale pozyczyc w razie co laptopa od znajomwgo to nie problem.

Serdecznie dziekuje za zainteresowanie,
Pozdrawiam, Sebastian S


(Jakub Danecki) #2

Jak Heinz kojarzy problemy z tym modelem, to w zasadzie możesz próbować wrzucać alternatywę, ale nie musi to rozwiązać problemu. Za to jak nie do końca wiesz co robisz, możesz całkiem rozwalić router.
Alternatywne firmware mogą być o tyle fajne, że możesz na noc ustawić, żeby się np. codziennie restartował i to może po prostu rozwiązać problem omijając go w ten sposób, jeżeli sprzętowo jest aż tak źle.
Ale nie znam tego modelu osobiście.
Wsparcie dla alternatywnych firmware jest.


(Heinz) #3

Witam, nie jestem ostatnio na bieżąco w OpenWRT, ale tam chyba rozwiązali problem z IP na WAN.
Najlepiej gdybyś sam to sprawdził.
Ten router ma tryb ratunkowy więc szanse na zniszczenie go są nikłe.

Polecam wersję OpenWRT z Luci: https://dl.eko.one.pl/luci/openwrt-18.06/ar71xx/generic/luci-18.06-snapshot-r7355-47f68ca586-ar71xx-generic-archer-c7-v4-squashfs-factory.bin

Po prostu wgraj jak zwykłą aktualizację. Jeśli będziesz miał problemy z ustawieniem to pomożemy.
Powrót od oficjalnego firmware jest przez tryb ratunkowy/recovery.