Archer C5 v2 + multimedia - konfiguracja

Witam
Mam problem z konfiguracją routera C5 v2 + modem multimedia
Na starym Tplinku ok na nowym problem
Po włączeniu modemu i podłączeniu routera mam internet za routerem
Jeśli zrobię ponowne ustawienie routera nie jest w stanie samemu pobrac adresu z modemu , wyciągniecie wtyczki z WAN routera i włożenie ponowne powoduje ze Ip z modemu jest pobierane ( automatycznie nie chce )
Gdzie może byc problem ?

Ustaw wszystko tak jak ma być a następnie wyłącz modem i router.
Potem włącz modem i router.

jeśli wyłącze modem i router to jest Ok
Problem w przypadku kiedy jest robiony sam reset routera ( można to jakoś ustawić )

Problemem może być strona sprzętowa. Podczas restartu switch tego routera nie ma jeszcze ustawionych vlanów i może się na chwilę przedstawić innym adresem MAC, wtedy modem pobiera ten MAC i dla niego ustawia IP. Trzeba by sprawdzić np za pomocą wiresharka, jaki MAC jest widoczny od strony WAN i czy on się zmienia przy uruchamianiu.
Można spróbować jeszcze sklonować adres MAC na taki który jest na interfejsie LAN.

mac klonowałem i nic nie pomaga
Na starym Tp-linku działa , zapomniałem dodać jeszcze jedną rzecz może dość ważna
Na starym Routerze Ip jest cały czas to samo ( np?: 89.231.135.159.dokładnie nie pamiętam ) nie zależnie czy restartuje modem i router
Na nowy też inne ( 89.231.166.135) i też czy restartuje modem i router jest cały czas takie samo
W multimediach Ip jest dynamiczne jak dobrze pamiętam nie powinno się zmieniać ?

dynamiczne IP = przydzielane "odgórnie" i w pełni automatycznie (zwykle za pomocą DHCP), adres dynamiczny wcale nie musi być zmienny w czasie
statyczne IP = wymagające ręcznego wpisania w konfiguracji urządzeń (w publicznym dostępie chyba żaden liczący się operator nie stosuje takiego rozwiązania, no może poza sytuacjami gdy dostajesz sprzęt dostępowy skonfigurowany przez operatora "na amen")

jeśli na starym routerze dostajesz inne IP na WAN ale zawsze to samo co zawsze i działa, a na nowym inne (i też zawsze to samo) to znaczy, że w nowym routerze masz niewłaściwy MAC-adres na WAN (inny niż w starym routerze)

albo jest dokładnie tak jak już napisał Heinz - możesz to sprawdzić w nieco prostszy "chałupniczy" sposób:
uruchom modem wraz ze starym routerem
w międzyczasie uruchom nowy router nie podpięty do niczego
sprawdź jakie IP dostajesz od operatora
odepnij od modemu stary router a podepnij nowy (dopiero po jego całkowitym uruchomieniu)
sprawdź IP ponownie, jeśli jest inne lub brak połączenia to prawdopodobnie wpisałeś inny MAC-adres niż miałeś dotychczasowo
jeśli następuje "wyciek" MAC-adresu LAN routera, to możesz spróbować tego co opisał kol. Heinz post wyżej - sklonować na WAN jego własny MAC-adres interfejsu LAN
PS zrób screenshoty z UI ze starego i nowego routera i wrzuć jako załączniki i broń boże nie zmieniaj ustawień starego routera

a więc po kilku godzinach router c5 zapakowany i jutro - gwarancja
udało mi się pożyczyć jeszcze 2 inne routery na , których wszystko hula jak na starym
czyli każdy reset routera kończy sie zawsze dostepem do internetu a w przypadku c5 tylko wyciągnięcie wtyczki powoduje uzyskanie IP ( przy wszystkich możliwych ustawieniach jakie przyszyły mi do głowy i to wszsytko co zostało tu napisane )
Dzięki wszystkim za odpowiedzi , obiecuję , że jak wróci poinformuję co dalej - mam nadzieje że będzie ok
a wiec sprzet wymieniony na nowy i problem nadal pozostał