Archer C20i problem z przerywaniem pobierania plików i ładowaniem wideo

Witam wszystkich forumowiczow :slight_smile:
Tydzień temu zakupilem router Archer C20i, (zmienilem z LINKSYS WRTU54G-TM)
Podlaczenie i pierwsza konfiguracja przebiegly bezproblemowo,
Ogólnie router do przegladania stron internetowych i wysylania wideo na telewizor dziala bardzo dobrze,
Problem zaczal sie w momencie kiedy chcialem pobrac z internetu wiekszy plik na komputer (prze wifi)
Probowalem kilka razy pobrac ten i inne wieksze pliki ( ok 1GB ) i za kazdym razem zaczyna sie pobieranie i pobiera raz 20MB a raz 500MB i przerywa, z wideo ze stron internetowych jest dokladnie tak samo, raz laduje wiecej raz mniej i przerywa.
Powtorzylem ta operacje na drugim laptopie i sytuacja wyglada dokladnie tak samo. (Na starym routerze nie mialem takich problemow)
Po podlaczeniu laptopa do routera na kablu, pobiera te pliki bezproblemowo i wideo tez laduje bez problemu.
Wgralem mu najnowszy firmware ze strony producenta, probowalem zmieniac system w jakim dziala (b/g mix; a/n/ac mix) resetowałem go, resetowałem modem dostawcy internetu ( multimedia ; modem motorola sb5101b ) ale to raczej nie powinno miec znaczenia bo po kablu dziala normalnie.
Router ten posiada dwie czestotliwosci w jakich dziala jednoczesnie 2,5G i 5G, probowalem wylaczac 5G zeby tylko dzialal na 2,5G i to tez nic nie daje.
Prosze o pomoc bo juz nic mi do glowy nie przychodzi.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Pokaż ustawienia wifi.

Mam nadzieje, ze o te chodzi :slight_smile:

Wygląda wszystko dobrze. Jedynie zmień sobie wszystkie automaty- Channel oraz Channel Width. Pokaż jeszcze w miarę możliwości screena z programu inSSIDer.

http://www.noc.gts.pl/ pobierz po kolei poszczególne pliki i zobacz jak to będzie w czasie. Masz tam jeszcze programik diagnostyczny.

Eter masz bardzo zaszumiony. O jakiej prędkości łącza mówimy? Kablowo problem też występuje?

Wyłącz automaty z ustawienia WiFi. Wybierz kanał 1 i szerokość kanału 20MHz. Powinno pomóc.

DO CHACA:
Pobralem wszystkie pliki po kolei, do 50MB nie bylo problemu, ze 100MB mialem za pierwszym razem problem przy 42MB, przerwalo na 10 sekund i znowu zaczelo, przy 500MB zaczelo przerywac juz przy 7MB i tak kilka razy do 450MB za kazdym razem na 10sekund a od 450MB co kilka MB tez caly czas na 10 sekund.
A ponizej wskazania z programu ktory byl na stronie z linku:

Do ADMINISTRATOR:
Mam lacze 12Mb/s a na kablu nie ma najmniejszego problemu z pobieraniem plikow i wideo.
DO Heinz:
Wybralem kanal 1, zmienilem pasmo na 20MHz, zrestartowalem router i nadal to samo :frowning:

Pokaż ustawienia wireless settings w routerze. Zrób jeszcze raz pomiar inssiderem. Uruchom ping do routera komendą "ping 192.168.0.1 -t" i zacznij pobierać plik. Sprawdź czy ping jest równy cały czas oraz czy wystąpi przerwanie.

Dla mnie głównym problemem są zakłócenia od innych sieci, twój sygnał jest poniżej granicy szumów. Daj jeszcze raz pomiary z inSSIDer-a po zmianie konfiguracji to o co prosił kolega Heinz.

Przy starcie pobierania pingi sa caly czas bardzo zblizone ale w momencie przerwania bardzo odbiegaja od siebie i czas przerwania pobierania jest dalej ok. 10 sekund.

Wg tego to WiFi dziala bardzo dobrze, a te przerwania mogą być uszkodzony router.
Czy log systemowy z routera coś zgłasza?

No wlasnie nie, w log-u jest czysto od alertow.

Spróbuj wymienić sprzęt u sprzedawcy.

No i wlasnie obawialem sie tego, ale OK, jak juz go wymienie na nowy to dam znac czy problem zniknal czy taki jest urok tego modelu :slight_smile:
Przegladajac wiele forow trafilem na temat innego tp-linka ktory zachowywal sie bardzo podobnie ale tam problem rozwiazal sie sam w momencie gdy producent wypuscil nowy firmware i bylo przy nim zaznaczone, ze zawiera poprawke eliminujaca wlasnie taki problem jak u mnie.
No ja niestety mam najnowszy firmware i codziennie sprawdzam czy nie wystawili zadnej poprawki :slight_smile:

Warto zgłosić problem też na oficjalny Support TP-Linka:

Zrobilem tak jak podpowiedzial kolega Heinz, skontaktowalem sie z Support TP-Link:
Moj przypadek byl dzisiaj zgloszony jako pierwszy.
Ale tez z konsultantem sprawdzilismy pare rozwiazan ktore nie byly opisane w tym watku i w koncu trafilismy na to wlasciwe
ktore wydawalo by sie nie miec nic wspolnego z pobieraniem przez WIFI.
Mianowicie u mnie pomoglo wylaczenie: Current Hardware NAT Status.
Pobralem od tamtej pory ok. 10 plikow o wielkosci od 500MB do 1,5GB i ani razu nie przerwalo nawet na chwile.

Dzięki za informację w temacie na pewno się przyda. Po testuj jeszcze i daj znać czy rozwiązuje to całkowicie twój problem ze stabilnością wifi.

Po tygodniowym tescie i to dosc intensywnym na kilku komputerach i telefonach nie ma najmniejszego problemu z pobieraniem plikow jak i strumieniowego wideo.
Tak, ze wyzej opisana konfiguracja w moim przypadku przyniosla efekty :slight_smile: