Archer C2 Rozłącza SAP w trakcie pracy przez VPN

Witajcie,
Otóż niedawno kupiłem i zainstalowałem w miejsce starego Dlinka Archera C2. Wszystko ładnie pięknie, dopóki moja żona nie przyniosła służbowego laptopa i nie wzięła się do pracy z domu. Otóż tenże laptop łączy się z domu z siecią firmową przez VPN i wtedy można pracować na SAPie. Połączenie przez WiFi 2.4 zrealizowane bez problemu, Internet normalnie działa, strony się ładują, natomiast SAP - uruchamia się, łączy i można pracować... Przez pierwsze 5 minut.
Potem wywala błąd, którego kodu nie pamiętam, a nie mam tego kompa w domu, natomiast pamiętam zdanie "connection reset by peer". Po zresetowaniu połączenia pozwala popracować jeszcze krócej i znowu rozłącza, i tak wkoło Macieju.
Żona wściekła, pracuje łącząc się przez Wifi udostępnione z komórki, a ja mam przerąbane, bo "kupiłem jakiś badziew, a na starym działało" :wink: Pomóżcie, jak skonfigurować ten router, żeby nie rozłączał SAPa? Dodam, że nie mam na codzień tego laptopa w domu, to sprzęt z którego korzystają okazyjnie, w ramach awaryjnej pracy z domu. Nie mamy na nim również uprawnień administratora, żeby kombinować w jego ustawieniach. Problem ewidentnie pojawił się po zmianie rutera.
Z góry dzięki :slight_smile:

Czy przy połączeniu kablowym jest tak samo?

Tak, niestety na kablu to samo...

W takim razie czy wszystkie inne urządzenia działają poprawnie?

VPN/aplikacja kliencka jest zainstalowany na komputerze? Co to za rodzaj VPN-a?

CHACA wszystkie inne urządzenia działają poprawie, dwa laptopy, dwa smartfony, dekoder nc+ - wszystko hula.
Mój służbowy laptop też musi pracować przez VPN i tam nie ma problemu.
Administrator aplikacja kliencka jest zainstalowana, to jest PMI@My PC VPN Client.
Udało mi się znaleźć screen ustawień z tamtego dnia, nie wiem czy to coś da, ale załączam :slight_smile:

Pobaw się Firewall-em na routerze, niestety z obrazka nie widać co to za VPN.

Na WAN-ie masz publiczny adres IP?

Przypomniałem sobie o jednym jak spytałeś o adres IP, w czasie kiedy zmieniałem router dostawca internetu zmienił też sposób dostarczania sieci na PPOE. Nie wiem, jaki to adres, ale w zakładce WAN mam
IP Address:
100.100.38.4(PPPoE)
Firewall wyłączałem i to nie pomogło.

Trudno powiedzieć gdzie zrywa tą sieć. Sprawdź jeszcze logi routera może tam coś ciekawego się pojawi lub atakuj dostawcę.