WR941ND v5 czeste, 3-5 minutowe rozłączanie z internetem przez wi-fi

Jestem posiadaczem routera WR941ND v5. Od pewnego czasu kilka razy na dzień zaczęły się problemy ze stałym dostępem do internetu. W ciągu dnia po kilka razy rozłącza mi internet, trwa to około 3-5 minut, czasami dłużej. Zaktualizowałem sterowniki - problem zniknął, ale tylko na jakiś czas. Obecnie mam ten sam problem, tyle, że nie zdarza się on już tak często, ale i tak występuje on każdego dnia (z mniejszą częstotliwością). W załączniku przesyłam zdjęcie z konfiguracji routera. Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

konfiguracja wygląda raczej w 100% prawidłowo (no pomińmy fakt, że właściwie nic tam nie konfigurowałeś), więc troche roboty przed Tobą

  1. próbowałeś kilka dni popracować bez routera? (to potwierdzi lub zaprzeczy problem z dostawcą internetu)
  2. problemy występują po WiFi, czy również po kablu?
  3. zaobserwuj jak świecą kontrolki w routerze gdy jest normalnie oraz w czasie awarii
  4. podstawowa diagnostyka w momencie awarii
    a) ping 192.168.0.1
    b) ping ns1.leon.com.pl
    c) ping ns2.leon.com.pl
    d) ping onet.pl
    e) ping 8.8.4.4
    jeśli a) OK a b) i/lub c) do bani to
    f) ping 195.3.203.3
    g) ping 195.66.73.10
    wyniki możesz wkleić jako tekst (prawy klawisz myszy w okienku linii poleceń)

PS dostawca dostarcza Ci internet kablowo czy radiowo?
edit: poprawka istotnej literówki

znalazłem coś takiego


pasuje do mojego problemu oraz routera, właśnie skończyłem go konfigurować jak w linku, jeśli to nie pomoże dostosuję się do twoich rad, mam nadzieje, że problem teraz zniknie

@szopen
Jednak nic to nie pomogło, problem nadal się utrzymuje.
Problem po stronie dostawcy internetu odpada, ponieważ rozmawiałem z nimi i w moim bloku jest więcej klientów leona i tylko u mnie występuje ten problem. Mógłbyś wytłumaczyć o co chodzi z tym pingiem? W załączniku przesyłąm screeny, ale są one robione podczas prawidłowej pracy. Internet jest kablowy 50 mbit.

z pingiem chodzi o to, że jest to takie zapytanie, na które odpowiada większość urządzeń sieciowych (w tym router, osprzęt operatora czy serwery w internecie)
wybrałem kilka (prawdopodobnych) adresów na drodze od twojego komputera do miejsca "gdzieś w internecie"
podczas awarii zapewne z jednego, kilku lub wręcz wszystkich z nich nie otrzymasz odpowiedzi - to pozwoli szukać winowajcy
"program badań" możesz sobie ulepszyć dodając parametr "-t" czyli przykładowo zamiast
ping 192.168.0.1
użyj
ping 192.168.0.1 -t
to spowoduje wykonywanie tych zapytań "w nieskończoność" (oczywiście o ile nie zamkniesz okienka lub nie wciśniesz ctrl+c) jeśli chcesz podejrzeć statystykę wciśnij ctrl+break
PS nie zauważyłem wcześniej, że sprecyzowałeś w temacie, że chodzi o WiFi. więc interesuje mnie odpowiedź na to jak jest po kablu

PPS [quote="9396264, post:4, topic:9472"]Problem po stronie dostawcy internetu odpada, ponieważ rozmawiałem z nimi[/quote]
biorąc pod uwagę, że są to krótkotrwałe przerwy nie można wykluczyć że sąsiedzi po prostu tego nie zauważyli…
dostawca raczej się nie przyzna do usterki jeśli nie jest permanentna (choć może ją usunie jeśli zgłosiłeś problem)
(chociaż jeśli to dotyczy tylko WiFi i są to krótkotrwałe zaniki, to podejrzana jest choćby kuchenka mikrofalowa - jest to jedno z urządzeń generujących dość spore zakłócenia, ale także podejrzane są urządzenia takie jak pralka czy odkurzacz - sam musisz określić charakter czasowy tego zjawiska - jeśli np. nie występuje nigdy w nocy to najbardziej podejrzane stają się urządzenia z silnikami, chociaż nawet w nocy zakłócenia może generować np. uszkodzona lodówka)