WR702N (Client) - zrywa połączenie

Czy kolega rozwiązał problem? Bo mam podobny z TV Samsung i TL-WR710N w trybie client. Po 30 minutach zrywa połączenie.
Wydzieliłem jako nowy wątek aby nie mieszać tematów - Administrator

DHCP na głównym routerze jak masz ustawione?

Do mnie kolega pisze, czy do autora wątku?

Wątek nie jest już nowy więc pisze do ciebie.

Na TL-WR941 mam ustawioną maskę 255.255.255.254 (brama 192.168.1.30). DHCP 192.168.1.11 - 192.168.1.20.

Bardziej chodziło mi o czas dzierżawy w DHCP. Poziom sygnału z głównego routera na kliencie jak wygląda? Masz dużo zakłóceń od innych sieci?

Czas dzierżawy mam ustawiony jako domyślny - 120 minut. 3 pozycja na liście to mój TL-WR951ND. Ale co najciekawsze, to zawsze jest +- 30 minut.

Zainstaluj jeszcze inSSIDer-a jeżeli masz jakiegoś laptopa i zrób pomiar sygnału w okolicach WR710N,

Nie ma takiego modelu routera!?

Oczywiście to TL-WR941N - pomyłka pisarska się wkradła. 1m od TL-WR710N stoi stary laptop z sieciówką Intel PRO/Wireless 2200BG i bez problemu współpracuje z głównym ruterem. Nie ma żadnych problemów. A tu po pół godzinie, połączenie zrywa na amen. Próbowałem dziś przy wyłączonym DHCP na głównym i niestety to samo.

Karta w komputerze ma wyłączoną opcję zarządzania energią?

Problem dotyczy TV nie komputera.

Ok moja wina. Oprogramowanie masz aktualne na TV? Zrywa gdzie- na TV czy na WR?

Oprogramowanie aktualne. Wydaje mi się, że to TV zrywa, ale na 100% nie wiem. Jak to sprawdzić ?

AKTUALIZACJA (30-08-2014):
Dziś jeszcze sprawdziłem inne możliwości i tak:

  1. Po podłączeniu po kablu TV prosto z WR941 (na tych samych ustawieniach routera) wszystko działa tak jak powinno.
  2. Po podłączeniu po kablu TV z WR710 (podłączonym do modemu - czyli bez WR941) - również działa.
  3. Przeniosłem wszystkie urządzenia do jednego pokoju i podłączyłem WR710 do WR941 jako clienta. Do WR710 po kablu TV - i jest ten sam problem.
    Z powyższego wnioskuję, że:
  4. To nie wina TV
  5. To nie wina zasięgu WR941<
    --->WR710
    Nadmienię, że gdy podłącze np. laptopa do WR710 (ustawionego jako client) internet działa i po tych nieszczęsnych 30 minutach). Wydaje mi się, że wina leży gdzieś głębiej w konfiguracji urządzeń bądź urządzenia (WR941, WR710, UE32F5300), bądź w oprogramowaniu.

Jak macie jakieś pomysły to piszcie.

AKTUALIZACJA (31-08-2014):
Dopiero teraz zauważyłem, że nie ja pierwszy mam taki problem. Identycznie opisał to inny użytkownik w wątku:

Wychodzi na to, że tryb "client" w routerze WR-710N nie działa w 100% tak jak powinien i pojawiają się błędy, co skutkuje zrywaniem połączeń z różnymi urządzeniami podłączonymi do niego. Ciekawe czy ten problem zostanie kiedyś rozwiązany, np. nowym firmware, czy to jakaś usterka fizyczna. Na chwilę obecną urządzenie nie spełnia funkcji, jaka jest opisana w instrukcji. A szkoda, bo teoretycznie to fajne urządzonko.

Wiem, że upłynęło sporo czasu :slight_smile: ale... Do tej pory korzystałem tak jak opisałem z trybu WISP Client Router, co nie do końca mi odpowiadało. Tryb Client + TV Samsung nie współpracował. Więc po jakimś czasie odpuściłem, bo i tak sam nie mogłem nic zrobić. Jak się okazało wina leżała po stronie oprogramowania TP-LINK w wersji urządzenia v1 (v2 już działają ok). Na stronie producenta jest już od jakiegoś czasu nowe oprogramowanie do ver.1 gdzie w opisie zmian można przeczytać m.in.

Improved RTSP ALG function;
Improved compatibility with Samsung Smart TV;
Improved the Repeater Mode compatibility with some root ap such as Freebox_v6 in France;
Fixed the bug that page displays "Invaild Operation" when access to USB Storage Sharing via ES File on android device;
Fixed the bug that USB Storage Sharing cannot identify NTFS format;
Fixed the bug that in Client Mode TL-WR710N cannot connect to Iphone4s hot spot.

Przyznam szczerze, że jeszcze nie sprawdzałem czy po aktualizacji oprogramowania TL-WR710N będzie bez problemu działał z TV Samsung w trybie Client. Mam nadzieję, że tak :slight_smile: