Wifi dla modemu Multimedia TP LINK TL-WR740 problem z serwerami

Witam,
Od paru lat mam router TP LINK - TL-WR740
Od jakichś paru miesięcy zmagam się z niemałym problemem lecz jednak dopiero teraz postanowiłem o nim napisać.
Router dość często ( ok 3-4 razy dziennie ) w zależności od "humoru" potrafi gubić internet - a mianowicie dns. Mam windows 10 diagnozowanie systemu wykrywa błąd "nie można uzyskać połączenia z serwerem DNS" dopiero restart routera naprawia wszystko, choć czasami trzeba zresetować modem od Multimedii - Jest to dość stary modem Motoroli.
I tu rodzi się moje pytanie - jak poprawnie ustawić router pod tą sieć, dodam że próbowałem jakiś openDNS i sytuacja wciąż się powtarzała.
Przerywanie sieci występuje najczęściej podczas pobierania dużych plików czy podłączenia 3-4 urządzenia. Oczywiście nie jest to router od Multimedii, jest zakupiony przeze mnie w odrębnym sklepie.
Inne rzeczy jakie jeszcze robiłem to przestawienie adresu LAN na http://192.168.2.1/
Bardzo proszę o doradzenie co w takim wypadku mogę zrobić :slight_smile:
Pozdrawiam

Problem ten występuje po Wifi czy po lanie? Spróbuj również dopisać w routerze oraz na karcie sieciowej komputera DNS-y goglowskie 8.8.8.8 i 8.8.4.4

Problem występuje tylko po wifi
jeśli możesz powiedzieć w którym miejscu konkretnie w routerze to ustawić - DHCP -> DHCP settings? i dla karty w ipv4 czy ipv6?

Wgraj program Inssider i wrzuc screena na forum . Tak DNS-y dopisz w DHCP Settings oraz na karcie sieciowej IPv4 preferowane i alternatywne dns wpisz te w/w . Firmware w routerze masz aktualne ?

Zrobiłem jak radziłeś lecz tym razem wyświetliło brak protokołu

przy automatycznych ustawieniach dns znowu błąd - diagnoza karty wykazala tym razem "serwer dns nie odpowiada" -

Firmware routera - 3.12.4 Build 100910 Rel.57694n

Screen z inssidera

Dalej rozłącza problem z dns
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Czy ktoś jest mi w stanie pomóc?
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Zrób taki test -

Looknij na mój wątek:

U mnie było całkiem podobnie, po wgraniu najnowszego softa problem się chyba rozwiązał, od wczoraj nie zerwało mi ani razu połączenia.

Zrobiłem tak:
wgrałem nowy soft, a potem quick setup i nie ruszałem nic więcej.
Spróbuj u mnie pomogło.

Mój router to stara wersja v1/v2 ale zrobiłem jak poleciles, mimo iż firmware jest z 2010... zobaczymy czy pomoże.
Testy nie wiem co ogólnie wykazuja. We wszystkich aspektach od czasu do czasu pojawia się timed out. Jakieś inne możliwe solucje?
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Czyli ewidentnie problemy ze stabilnością połączenia do samego routera. Sprawdzałeś stan zasilacza? Podmienił bym na coś 12V/1A lun 1.5A

Chyba masz rację, coś z routerem ale czy to nie mogą być jakieś ustawienia odnośnie routera i multimedii specjalne, czy raczej właśnie fizyczna usterka? W takim wypadku nowy router by pomógł?
Po aktualizacji raz połączenie padło, i na laptopie i na telefonie..
Co do zasilacza, to nie mam pojęcia jak sprawdzić. Od paru lat w tym samym miejscu, wygląda normalnie.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

sądząc po wersji sprzętu to pewnie jakieś 6-7 lat ciągłej pracy (a może więcej?)
niektóre elementy elektroniczne są szczególnie podatne na starzenie co powoduje skończoną trwałość elektroniki użytkowej (oczywiście można te elementy wymienić, ale koszt robocizny w stosunku to ceny nowego sprzętu jest zwykle za wysoki)
w kwestii zasilacza - najprościej sprawdzić czy jest źródłem problemów przez podmianę na inny nowy/sprawny o parametrach wystarczających do zasilania danego sprzętu (co zasugerował admin już wcześniej), najlepiej pożyczyć od kogoś pasujący, bo przyczyną może być też elektronika płyty głównej routera czy wręcz modem dostawcy (który jak wspomniałeś też jest wiekowy)

Dzięki za pomoc, w takim razie będę myslal nad zmianą lub załatwieniem wzmacniacza.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

nie wzmacniacza tylko zasilacza, to zupełnie różne urządzenia
swoją drogą chodzi o zasilacz prądu stałego (nie o transformator)
ważne jest aby biegunowość wtyczki byłą zgodna z fabryczną, oczywiście wtyczka musi pasować
napięcie raczej powinno być takie jak ma fabryczny (chodzi o wartość podaną w Woltach czyli zapewne 12V)
obciążalność powinna być równa lub większa niż w fabrycznym (wartość w Amperach czyli załóżmy 1A)
zakładam, że Admin doskonale wie jaki zasilacz jest potrzebny do twojego modelu routera
(w przypadku v4 jest to 9V 0,6A ale Ty masz INNĄ wersję, której nie mam pod ręką by sprawdzić)

Dlatego, że mam net w multimedii i podobny problem, który chyba się rozwiązał, więc zapytam, czy jak masz ograniczenie połączenia, a kabel od modemu wepniesz bezpośrednio do kompa to internet jest.

Jak będzie kolejna przerwa to tak zrobie - od ostatniego posta na razie był spokój

Kolejna przerwa - próba podłączenia kabla bezpośrednio z modemu skutkuje takim samym brakiem połączenia
Po resecie modemu - brak conajmniej jednego protokołu sieciowego. Po dwóch próbach naprawiony.
Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

wniosek

  1. albo modem operatora sypie się ze starości
  2. albo masz tak zawirusowany komputer, że operator odcina Cię od sieci