Vectra - zrywane połączenie

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z polaczeniem internetowym od Vectry. Po przyspieszeniu przez nich polaczenia do 100mb/s internet losowo rozlacza się (99% zawsze podczas wysylania maila z załącznikiem). Dzwonilem wielokrotnie do vectry i zapewniają, ze od ich strony wszystko jest w porządku. Za każdym razem gdy polaczenie jest zerwane, musze restartować modem.
Łącze się z internetem poprzez router tp link TL-WR740N podłączony do modem vectry Cisco. Problem pojawia się na dwóch routerach, wiec nie są one raczej uszkodzone. Podejrzewam, że wina leży po stronie konfiguracji routera. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Przeniosłem do odpowiedniego działu na forum - Administrator

Sprawdzałeś stabilność łącza na samym modemie od dostawcy?

nie mam mozliwosci sprawdzenia połączenia kablowo, gdyż korzystam z macbooka air

Trzeba wykluczyć problem z łączem/modemem od dostawcy bo inaczej będziemy sobie tylko gdybać.
Możesz skonfigurować router bez automatów -

Tak jak wspomnialem w pierwszym poscie, po wielokrotnym zglaszaniu problemu do Vectry, za kazdym razem uzyskiwalem odpowiedz, ze od ich strony wszystko jest w porzadku i nie wystepuja zadne problemy w nadawaniu sygnalu

To tylko puste słowa biura obsługi klienta (mówią to co chcesz usłyszeć), trzeba to sprawdzić organoleptycznie żeby być na 100% pewny.

Czyli jak najlepiej to sprawdzic?

Podłączyć komputer bezpośrednio do modemu od Vectry i testować stabilność połączenia tak aby wykluczyć lub potwierdzić problem z dostawcą.

przy polaczeniu kablowym nie wystepuja zadne problemy.

Wykonaj test stabilności -

rowniez w tym momencie nie występują żadne problemy

No to trzeba poczekać bo trudno bez tego określić gdzie występuje dokładnie problem.

za kazdym razem gdy wysylam maila z zalacznikiem, polaczenie sie zrywa. Moze to jakos naprowadzi do rozwiazania problemu?

Czekam na wynik testu, problem może leżeć po stronie routera albo samego systemu/komputera. Wróżką niestety nie jestem.