TP-Link TL MR3420 v:2.2 + Huawei E398

Cześć,
jestem nowy na forum. Szukałem na forum rozwiązania dla mojego problemu ale nie znalazłem nic co pozwoliłoby połączyć skutecznie te dwa urządzenia.

Nabyłem oba chyba z rok temu i poległem na konfiguracji. Postanowiłem po upływie czasu ponowić próbę ze względu na dostęp do sieci w mieszkaniu przez smartfona córki.

Do tej pory wystarczało mi jak modem włączałem w laptopa ale zaistniała potrzeba podzielnia sygnału.
Trochę faktów:

  1. modem Huawei E398 (Telenor)
  2. SIM Plus
  3. Router TP LINK TL MR3420 ver: 2.2

Konfiguracja była wykonywana wielokrotnie. Z wymianą firmware dla TP LINKA z oryginalnej na:
3.13.30 Build 130314 Rel.40806n
mr3420v2_en_3_15_9_up_boot(140912)
mr3420v2_pl_3_15_9_up_boot(141009)
do tego egrywałem również plik cofig dla E398
HUAWEI E398_vid(12d1)_pid(1505)_file(1)_entry(2)

Za każdym razem w statusie wynik jest OK, tzn modem zidentyfikowany, pobrany adres IP i serwer DNS a sygnał internetu nie jest dostępny ani przez laptopa ani przez smartfon.
Pomóżcie proszę co należy jeszcze zmienić żeby to zadziałało.
W załączeniu obrazki ze statusem

Z góry dziękuję
Dyzio

Wygląda poprawnie. Jaką adresację dostajesz na kartę sieciową? Dopisz jakieś DNS-y do DHCP Settings routera.

chętnie bym odpowiedział ale nie bardzo wiem skąd te dane odczytać ;(
bardzo proszę o krótki wskazówki

ipconfig /all -


Konfiguracja zakładki DHCP Settings -

Dziękuję za podane instrukcje.
Zmieniłem ustawienia routera wg przesłanego linku tzn:
wireless settings - kanał 10, width 20MHz,
security - wg wzorca WPA2-personal, AES
advanced - odznaczone Short GI
wpisałem dns googlowe 8.8.8.8 i 8.8.4.4
restart routera
nadal "Brak dostępu do internetu" na smartfonie na mojej sieci
Status wygląda teraz tak:

Adresacja na karcie sieciowej:

Stan połączeń sieciowych na komp:

Co jeszcze należy zmienić?

Na komputerze też masz brak dostępu do internetu? Sprawdź komendę ping 8.8.8.8 w cmd

Tak na kompie też nie ma internetu.
To że piszę to nic nie znaczy. Muszę wyjąć modem z routera i podpiąć go do laptopa. Wtedy mam dostęp przez iPlus-a.
Ping dla 8.8.8.8 wygląda następująco:

Niestety do internetu dostępu nie ma ani przez komputer ani przez smartfon.

Ping zrobiłeś na podłączeniu przez router? Bo o to mi chodziło!

Tak ping był zrobiony gdy modem był w routerze bez połączenia za pośrednictwem kabla.
Ping z modemem w laptopie (teraz gdy piszę) wygląda podobnie.

Czyli masz dostęp do internetu skoro ping odpowiada. Wyczyść przeglądarkę z cookies i historię. Zrób ipconfig /flushdns w konsoli:

polecenia wykonane.
niestety efekt marny.
Po uruchomieniu routera trzeba wywołać połaczenie w sposób ręczny bo sam się nie łączy :

bez tego ping 8.8.8.8 wyglądał tak:

Po ręcznym połączeniu w konfiguracji routera, ping 8.8.8.8 zwraca informacje o działającym połączeniu:

Niestety dostępu do internetu w przeglądarkach nadal nie ma :frowning:

WAN masz ustawiony na automatyczne połączenie? Spróbuj w innej przeglądarce, 100% masz dostęp do internetu bo inaczej ping by nie odpowiadał.

Przeskanuj przeglądarkę adwcleanerem . Niepożądane aplikacje w przeglądarce potrafią blokować każdą stronę . Jak Administrator pisze wg.screena masz dostęp do internetu .

Mimo wszystko nic się nie zmieniło :confused:
Przeskanowałem adwcleanerem cały komp z restartem.
Testowałem na FF, IE i Chrom - nadal nie ma dostępu do internetu.
Zakładki WAN nie zmieniałem bo nie mam internetu z kabla tylko z iPlusa. Ustawienia zakładki Wan są takie:

Martwi mnie to wszystko, bo pomimo ustawienia wg wzorca nadal są problemy z dostępem.
Dziękuję za dotychczasową pomoc.

Ja bym osobiście wgrał soft Gargoyle i zobaczył jak tam się będzie zachowywało połączenie .

A co to za stwór ta Gargoyla? Nazywa się ciekawie.
Jak to oswoić?

Tutaj masz przykładową konfigurację na Gargoyle:

Tak się wgrywa Gargoyle oczywiście dla danej wersji sprzętowej i modelu urządzenia:

Wgranie oprogramowania Gargoyla rozwiązało problem z dostępem do sieci internet!
Dziękuję za pomoc Administratorowi i użytkownikowi wojtek2803.
Czy poza podstawową konfiguracją opisaną w podanym linku należałoby coś poprawić?

Wszystko ujęte jest w podstawowym użytkowaniu urządzenia .
Jeżeli temat rozwiązany proszę zamknij temat . W razie problemów zapraszamy na forum TP linka.

Na razie działa. Teraz jestem na dłuższym wyjeździe. Jak wrócę i będzie nadal wszystko w porządku to zamknę wątek.