TP-LINK Archer C20i - problem z adresacją WAN

Zakupiłem ten router, bo stary edek nie ogarniał szybkości 40Mb i często się zawieszał. Dzisiaj dalej korzystam z poczciwego Edka, bo Archer wybiera się do serwisu, gdyż nie potrafi automatycznie pobrać adresu IP sieci WAN po wyłączeniu zasilania lub po wykonaniu restartu. Jeżeli ktoś lubi tego typu problemy, to polecam. W zamian kiedy już jakimś cudem złapie adres IP odwdzięczy się stabilną i niezawodną propagacją sieci na dużym i pełnym obcych routerów obszarze. Podoba mi się bogata oferta konfiguracji tego sprzętu, ale brak menu w języku polskim dla amatorów będzie wielkim problemem, bo jakiś chiński dowcipas użył tłumaczenia na angielski w stylu "czy, nie nieprawdą jest".
Ps.
Kobietom podoba się wygląd.

Testowałem ten router z Dynamic IP i nie było żadnego problemu. W dobrym tonie jest opisać dokładnie swój problem (od strony technicznej) bo w przeciwnym wypadku post jest zbędny. Jak masz dostarczony ten internet, co to dokładnie za dostawca (ISP) jak skonfigurowany masz port WAN, masz najnowsze dostępne oprogramowanie?

Sygnał z modemu szerokopasmowego Vectry, dynamiczna adresacja IP, sklonowany Mac karty sieciowej. Przeprowadziłem próby zmiany adresu sieci LAN, odprawiłem wszystkie możliwe konfiguracje kolejności włączania modemu i routera, trzykrotnie powróciłem do ustawień fabrycznych i za którymś razem znalazł adres IP sieci WAN. Ustaliłem, że każdorazowa próba restartu lub wyłączenia zasilania powoduje ten problem, nie wiem, czy również w sytuacji zmiany adresu IP przez dostawcę by nie wystąpił.

Podłącz się bezpośrednio do modemu/router od Vectry i daj obrazek z ipconfig /all wrzuć też obrazek z zakładki Status na TP_linku kiedy normalnie korzystasz z internetu i widać tam WAN-owy adres IP. Próbowałeś wykryć i zmieniać parametr MTU na TP-linku.

Tak zmieniałem MTU w całym przedziale i nic. Podłączę bezpośrednio jak będę w domu wieczorem. Czy na coś mam zwrócić uwagę w ipconfig, bo jeżeli chodzi o adres IP WAN to mam go tam zawsze.

Chciał bym to po prostu zobaczyć.

OK,
Ze względu na niekulturalny początek, przepraszam i witam wszystkich forumowiczów i użytkowników TP-linka.

Trzeba było pomyśleć i od razu tak zacząć.

Taka mała uwaga, zwróć uwagę że forum jest nieoficjalne (choć nie ukrywam że współpracujemy z marką) i wszyscy twórcy forum (moderatorzy) są tylko hobbystami a zawodowo zajmują się czymś innym.

To mój pierwszy Tp-link, mam pytanie, czy po pierwszej konfiguracji, tej najprostszej, od razu po zapisaniu konfiguracji jest pobierany adres IP WAN, bo u mnie najpierw nic nie znalazł czekałem 5 minut odświeżając połączenie, dopiero później po kolejnych 5 minutach jak poszedłem zaparzyć kawę wyświetliła mi się strona startowa przeglądarki i nie dociekałem co się stało. Oczywiście, dalej zrobiłem konfiguracje według własnych potrzeb ale nie zrobiłem restartu routera, bo wydawał mi się niepotrzebny.

Próbowałeś wyłączyć a potem włączyć router od dostawcy? Oczywiście TP-Link cały czas włączony.

To jedyny sposób aby za którymś razem pobrał IP

Pozostaje pokazać obrazki z konfiguracji. Co to za urządzenie od dostawcy?

Arris cm820(prędkość 40Mb/s), czy możliwy jest konflikt tych urządzeń

Problemem jest na pewno filtracja adresów fizycznych, pytanie po której stronie leży problem. Trudno mi zweryfikować bo nie mam u siebie Arris cm820. Czekam na obrazki z konfiguracji bo nic więcej nie umiem powiedzieć.
Próbowałeś konfiguracji MTU 1492 lub 1400?

Modem bezpośrednio podłączony do komputera działa, przydziela adresację?

Próbowałem kilku ustawień MTU,
Modem -> komputer zawsze działa. Postaram się sprawdzić router z innym modemem, bo może mam uszkodzone gniazdo WAN w routerze. Modem odpada, bo stary edek łączy się i wszystko na miarę jego możliwości działa.

Czy to rozwiązanie?

  1. Router działał (wstawał po restarcie) na innym modemie.
  2. W domu, jeszcze raz skonfigurowałem go od początku, z rzeczy ważnych LAN ustawiłem 192.168.0.10
  3. Ustaliłem, że po włączeniu w konfiguracji WAN funkcji "Get IP with Unicast" router wyszukuje adres IP WAN, ale jako pierwszy pojawia się taki adres:192.168.100.20, a dopiero później IP WAN od operatora(dynamiczny)
  4. Wykonałem restart modemu i routera,ale dalej połączenie możliwe było tylko ze wspomaganiem strony konfiguracyjnej TPlink'a.
  5. Zapodałem na przeglądarkę adres 192.168.100.20 i ukazała mi się kolejna strona logowania do konfiguracji Tplink'a,
  6. Postanowiłem zmienić adresację LAN na tę objawioną (192.168.100.20) i wykonałem restart obu urządzeń i jest radość, router powstał o własnych siłach, powtórzyłem operację jeszcze kilka razy i wszystko gra.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc na forum i mam nadzieję, że to rozwiązanie nie wynika z faktu nagłego ożycia sprzętu(portu WAN), ale odpowiedniej konfiguracji sieci.