Skaczące pingi

Witam, bardzo prosilbym o pomoc... Chodzi o skaczace pingi.. mam nowy router TP LINK Hardware Version:
WR940N v3/WR941ND v6 00000000, sprawa polega na tym, ze pingujac rozne strony wp.pl, google.pl, onet.pl itp. itd. ping skacze do 100-350~ potem znow leci sobie normalnie w granicach 5-15ms.. jest to bardzo denerwujace w grach poniewaz mam freezy, lagi.. juz chyba wydalem fortune dzwoniac do dostawcy lecz zawsze slysze ze problem nie lezy po ich stronie... probowalem takie same testy z pingowaniem podlaczajac router bezposrednio do laptopa po przez kabel i wlasnie wtedy problemu nie bylo, pingi ciagle te same niskie i 0 lagow, freezow... probowalem juz wielu rzeczy miedzy innymi zmiany kanalow na routerze ale niestety dalej to samo, probowalem postawic router kolo laptopa lecz znow to samo... pomaga jedynie podlaczenie kablem bezposrednio do routera.. lecz niestety nie jest to u mnie mozliwe na dluzsza mete takie rozwiazanie.. dlatego prosilbym o pomoc.. sterowniki do routera i do laptopa mam najnowsze.. dodam ze mam w domu 4 laptopy i na kazdym dzieje sie to samo.. problem pojawial sie takze na starym routerze.. Ogolnie mieszkam w bloku internet kablowy firma leon.pl nie wiem jakie informacje moglbym jeszcze podac... z gory dziekuje za pomoc :wink:

Zacznij od diagnostyki sieci bezprzewodowej -

Emm... a na co mam tam zwrocic uwage, co zrobic? wrzucic screena?

No to chyba logiczne, wszystko masz opisane w poradniku.

Na diagnostykę parametrów sieci bezprzewodowej składa się z kilka elementów/testów, których opis zamieszczamy poniżej. Robimy to z wykorzystaniem prostych aplikacji oraz komend systemowych a następnie wyniki wklejamy w postaci print screen-ów na forum. Warto przy każdym obrazku zamieścić krótki opis.

Zalaczam 4 obrazki z speed test, ipconfig, pingi, insider.

Jaką masz prędkość łącza na umowie? Masz w mieszkaniu jakiś modem od dostawcy czy przewód zakończony wtyczką RJ45 wchodzi do portu WAN TP-linka?

predkosc na umowie 50mb/s, modemu w domu zadnego nie mam mieszkam na 3 pietrze, skrzynka od dostawcy jest co drugie pietro tj. parter, 2,4 pietro, a router jest polaczany wlasnie wtyczka RJ45 i wchodzi do portu WAN.
I wiadomo kabel idzie klatką przez wszystkie pietra poprzez te skrzyneczki i do kazdego mieszkanca ktory ma od nich internet.

Wygląda na to że problemem są zakłócenia od innych sieci (typowy blokowy objaw).
Testowo w konfiguracji radia na routerze (Wireless Settings) obetnij pasmo do 20MHz i sprawdź czy jest stabilniej.

Niestety to jeszcze pogorszylo sprawe :confused: czyli nic sie nie da z tym zrobic czy jak?

Co znaczy pogorszyło?

Emm.. przepraszam mialem jeszcze uruchomionego Insiidera w menadzerze zadan, dlatego takie wysokie pingi.. narazie jest wszystko ok jesli znowu cos bedzie sie dzialo to napisze..

InSSIDer-a należy wyłączyć kiedy robisz test ping to normalne bo będzie ci obciążał kartę.

Wiem wiem wylaczylem ale dalej byl w procesach dlatego nie zauwazylem.. ale niestety znowu to samo pingi 198, 119, 368 i znowu po 2-5 :confused: tylko ze rzadziej mi sie wydaje to wystepuje teraz

Rób test tylko do bramy czyli do IP routera czy to jest stabilnie?

Dzieje sie to rzadziej ale dalej sa skoki pingow w przeciagu 30minut okolo 5-6 razy

Spróbuj jeszcze tej metody -
http://wydajnykomputer.pl/lag-w-windows-vista-7-i-xp-przyspieszanie-bezprzewodowego-internetu-wifi

Sprobowalem ale w zamian za to jest cos takiego :confused: zamiast wysokich pingow sa utracone pakiety

Reply from 195.66.73.16: bytes=32 time=2ms TTL=61
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 195.66.73.16: bytes=32 time=2ms TTL=61

Kolego miałeś się skupić na test pingu do bramy a ty robisz coś całkiem innego. Musimy po kolei wykluczać miejsca gdzie może występować problem.

Sorka no niestety znowu to samo :confused:

Takie małe skoki mogą być spowodowane pobieraniem większej ilości danych w sieci przez jakieś urządzenie lub tak jak powiedziałem wcześniej zakłóceniami.