Router z portem WAN nie działa po podłączeniu do sieci

Często zdarza się tak że nowo zakupiony router nie działa poprawnie. Podłączenie kabla od dostawcy internetowego do portu WAN nie daje możliwości korzystania z internetu. Trzeba wtedy odpowiednio skonfigurować nasz nowy router.
KROK 1
Podstawa to podłączenie routera kablowo do naszego komputera i wpięcie kabla od dostawcy w port WAN (niebieski) naszego routera:

UWAGA! Do konfiguracji routera przez przeglądarkę internetową nie potrzebujemy dostępu do internetu. Wystarczy samo połączenie do routera i przeglądarka internetowa.
KROK 2
Sprawdzamy czy nasza karta sieciowa w komputerze jest ustawiona na auto-config (pobiera adresy automatycznie z serwera DHCP, czyli z naszego routera).

KROK 3
Mając podłączony router do naszego komputera, otwieramy dowolną przeglądarkę internetową i wpisujemy adres naszego routera http://192.168.1.1 lub http://192.168.0.1, po pojawieniu się pola logowania wpisujemy admin/admin.
Teraz mamy dostęp do konfiguracji naszego routera

Parametry na jakie musimy zwrócić uwagę podczas konfiguracji routera:
1. Adres IP routera - często zdarza się że adresacja w sieci dostawcy jest w tej samej puli adresowej jak nasz router. Niestety działanie routera (NAT-u) jest wtedy niemożliwa. Należy w takiej sytuacji zmienić adres IP routera na taki z innej puli adresowej. Masz 192.168.1.1 a zmieniasz na 192.168.100.1


2. Konfiguracja portu WAN
- kwestia autoryzacji jaką wykorzystuje nasz dostawca internetu konfigurujemy na porcie WAN. Mamy do wyboru kilka opcji które powinny być podane przy instalacji internetu przez technika.

3. Adres fizyczny (mac) na porcie WAN - czyli adres mac jaki jest rozpoznawany przez router dostawcy. Funkcja MAC clone często wykorzystywana do autoryzacji dostępu do internetu.

4. Zmiana wartości MTU - wartość która jest zmieniana bardzo rzadko i w większości wypadków pozostawiamy na AUTO lub Default.