Problem z internetem

Kupiłem router bezprzewodowy TL-WR841n ver: 9.1
Korzystam z radiowego internetu, połączony do komputera przez POE adapter. Bez routera wszytko śmiga.
Problem polega na tym ze nie mam internetu po podłączeniu się do routera. Mój telefon wykrywa wifi ale również nie ma neta. Router konfigurowałem najpierw z płyty a potem w przeglądarce. Router nie może się połączyć z wan (ciągle pisze napis łączenie), mimo ze świeci się dioda. Konfigurowałem router wielokrotnie, klonowałem adres MAC (Zauważyłem tez że dioda wan czasami się nie świeci, dopiero po jakimś czasie zapala się znowu). Proszę o pomoc :slight_smile:

Internet masz podłączony do portu WAN czy LAN?

wan
jezeli dobrze Cie zrozumiałem. Z POE adapter'a port lan podłączam do wan w routerze a kablem który był w zestawie lacze router z komputerem

Masz dostęp do routera przez przeglądarkę internetową?

tak mam :slight_smile:

Zrób tak aby działał internet na komputerze i daj wynik z komendy IPCONFIG/ALL

W konfiguracji routera ustaw:
Network - WAN na PPPoE w danych do logowania musisz podać login i hasło.
Możliwe że trzeba będzie jeszcze sklonować adres MAC?:
Network - MAC Clone, wprowadzić mac: BC-5F-F4-D0-BE-C7 i kliknąć save.
Po konfiguracji podłącz kadel od dostawcy do portu WAN, Kompuer do portu LAN i zrestartuj router.

Spróbuj ze zmianą adresu LAN na routerze na 192.168.2.1. Oczywiście save i reboot.

zmiana adresu LAN nie pomogła :slight_smile: wciąż to samo

Masz ten login i hasło od dostawcy? Skonfigurowałeś PPPoE na WAN-ie TP-linka?

tak login i hasło mam od dostawcy. Skonfigurowałem PPPoE

Pokaż zakładkę status z TP-linka kiedy próbujesz podłączyć się do internetu.

Mając podłączony router do kabla dostawcy wyłącz na chwilę zasilanie z PoE, po minucie włącz ponownie. Sprawdź czy dostałeś adresację. Login i hasło wpisane poprawnie?

Niestety nic to nie pomogło nie otrzymałem adresacji. Login i hasło na pewno wpisane poprawnie. Nie wiem czy to istotne ale gdy wyłączyłem POE dioda wan mrugała sie co jakiś czas

Jeżeli login i hasło jest poprawnie to pozostaje tylko dzwonić do swojego dostawcy internetu i zapytać o możliwości podłączenia swojego routera bezprzewodowego.

Dzwoniłem. Powiedziano mi ze router ktory kupiłem powinien mi działać bez żadnego problemu, ewentulanie moga do mnie przyjechać i sprawdzić wszytko. Probelm moze leżeć po stronie sprzetu który kupiłem? mam miesiac na wymianę jesli pojawiły by sie jakieś kłopoty.

Nie powinno być żadnego problemu ze strony routera chyba że coś nie tak w tym loginie i haśle lub dostawca ma jakieś inne zabezpieczenia w sieci.

okej bede kazał im przyjechać, niech oni sie martwią :stuck_out_tongue: dziękuje za pomoc :smiley: