MR3220 + Huawei E3276 Rozłączające wifi (połączenie ograniczone)

Witam, jestem nowy na forum, więc jeśli piszę w złym dziale, proszę o przeniesienie. Mam problem z routerem Mr3220 który jest połączony z modemem Huawei E3276 (t-mobile). Router popracował parę dni po konfiguracji normalnie, a teraz chwilę po połączeniu lub od razu wyskakuję połączenie ograniczone i brak internetu. Na nic zdaję się całkowity restart routera i konfiguacja od nowa. W domu mam ten sam router ale połączony siecią wlan i tam nie ma takowego problemu, połączenie wifi nie jest zrywane i wszystko hula. Na początku obwiniałem swojego laptopa bo wyczytałem że ma słabą kartę sieciową jakiegoś mediateka i zrywa połączenie, ale nawet gdy mój laptop nie jest połączony, tylko jakiś inny, połączenie też jest zrywane. Dzięki z góry za pomoc !

Przyczyn może być kilka:

  • poziom sygnału z BTS-a
  • wydajność prądowa portu USB (producent poleca stosowanie aktywnych hub-ów USB).
  • uszkodzony router
  • uszkodzony modem

Sygnał jest dobry. Modem działa po podłączeniu bezpośrednio do laptopa, więc chyba zostaje kwestia uszkodzonego routera lub tego huba. Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić ?

Skąd to wiesz? Masz jakieś pomiary?

Myślałem, że chodzi o sygnał w sensie zasięgu, nie wiem nie znam się. Ok czyli ta opcja też jest możliwa. Więc co zrobić, jak sprawdzić co jest przyczyną ?

W jakiej wersji jest twój Huawei E3276 (modem czy hilink)? Jeżeli masz zwykły modem to poziom sygnału masz w aplikacji jeżeli hilink do wszystko sprawdzasz i konfigurujesz przez przeglądarkę.
Tu masz poziomy sygnału:

Gdzie mam sprawdzić jaka wersja i w jaki sposób dokładnie mam sprawdzić ten sygnał ?
P.S O jaki sygnał Ci chodzi bo jeżeli o sieć LTE to ona jest i zasięg jest ok i prędkość, bo sprawdzałem po podłączeniu modemu bezpośrednio do lapka

Wersja hilink - wpinasz modem do komputera i nic więcej nie robisz nie instalujesz żadnych sterowników, aplikacji, konfigurujesz tylko modem z przeglądarki poprzez wpisanie odpowiedniego adresu do modemu tak jak się to robi w routerach i tam ustawia się profil ewentualnie inne opcje i tyle.

Poziom sygnału po podłączeniu do routera


[b]Wersja modem[/b] - wymaga instalacji w komputerze sterowników oraz (nie jest to wymogiem, ale większość i tak w samym Windows-ie sobie nie poradzi ze stworzeniem APN-u), więc instalują też manager do zarządzania modemem oraz połączeniami z internetem.

Poziom sygnału

Mam modem z t-mobile ale w internet manager nie wiem gdzie sprawdzić. Nie wiem, czy problemem nie będzie jakiś wirus bo rozłącza mi również internet w domu po sieci LAN., jeszcze jedna możliwość to kwestia laptopa Asus R553ln. Wyczytałem, że ma słabą kartę jakiegoś media teka i ludzie mają problemy, ale z drugiej strony, laptop kolegi też rozłącza, nawet gdy mój nie jest podłączony pod sieć.

Bez konkretnych informacji z twojej strony trudno coś więcej powiedzieć.

Wydaję mi się, że wkradł się jakiś wirus bo na moim laptopie rozłącza mi WiFi w pracy z modemem, w domu po sieci LAN też z routerem mr3220 i bezpośrednio podłączonym modemem. Problem mógłby być w moim laptopie ale gdy mój laptop nie jest używany w pracy problemy są też na innych laptopach dodatkowo koledze który ma ten sam model modemu, zaczęło przerywać przy bezpośrednim podłączeniu do lapka. Nie wiem co mam robić żeby dojść przyczyny. Kupiłem dzisiaj huba d-linka i nic to nie dało.