Szukałem w wielu miesjcach i problem pojawia się dosyć często ale nigdzie nie mogłem znaleść rozwiązania. Na jednym tylko forum zostało napisane, że po odniesieniu do dostawcy internetu Ci w jakis sposob skonfigurowali tak, żeby wszystko działało. Otóż interent przestaje działać i na laptopach i na komputerze stacjonarnym po kablu. Zwykle dzieje się to wieczorem, gdy laptop łączy się po raz pierwszy z siecią i po kilunastu minutach wszystko wraca do normy ( przy ciągłym działaniu kilku urządzeń) lecz czasem tylko ja używam internetu i takie cuda się dzieją. Specjalnie wyminiłem ten router, ponieważ ostatni tp link miał podobne problemy... 30up /10 down. Firmware upgradowane.
Jak dostarczony internet do mieszkania? Co to za dostawca?
Po kablu do routera(na parterze firma ma siedzibe i stamtąd), lokalny dostawca ale oni mają na 100% z netii.
Czyli w mieszkaniu masz wtyczkę lub gniazdo RJ45? Pokaż obrazek z zakładki status TP_linka.
To chyba czy na pewno? Zrób fotke i wrzuć na forum.
Wygląda to tak, że do tego gniazdka podłączony jest taki voip adaptor ( ma swiatelka lan wan power phone i phone2) i z tego kabla leci kabelek dopiero do routera.
Sprawdzałeś stabilność łącza bez TP-Linka?
Nie sprawdzałem, ponieważ fizycznie jest to dosyć ciężkie do zrobienia, kabel niefortunnie wysoko wychodzi i jak pisałem te problemy są dosyć losowe, nasilające się przy używaniu wielu urządzeń. Ale jeżeli jest to wymagane to coś wymyśle.
To raczej podstawa aby wyeliminować problem dostawcy i skupić się na sieci wewnętrznej.
zastosuj ten test.
Oczywiście jak włączyłem wszystkie pingi to wszystko narazie działa bez zarzutu (3 urządzenia i jak najwyższe zużycie sieci specjalnie). Postaram się jutro jeszcze popróbować
Testujesz z routerem TP-linka czy bez?
Tamto testowane było z routerem. Dziś jak tylko zauważyłem ślimaczenie się stron to podpiąłem laptopa do kabla i kiedy internet przestał działać to i na 8.8.8.8 i na wp.pl "request timed out" na kilka serii ale potem wróciło wraz z ładowaniem się stron, ping na brame w sumie miał dosyć losowe serie z większością "timed out".
Warto sprawdzić bez TP-Link czy masz takie same objawy czy też jest ok. Będziemy wiedzieć gdzie szukać.
Ping do bramy był stabilny?
*własnie poprzedni post to było testowane bez tp linka tylko na kablu.
Czyli mam rozumieć że też miałeś problemy z wyjściem na "świat"?
Zgadza się.
Pozostaje kontakt z dostawcą usługi i zgłoszenie usterki.
W takim razie tak zrobie, dziękuje za pomoc