Brak Internetu przez router WR340G

Witam
Posiadam Internet osiedlowy przez zwykły kabel ethernet. Od kilku lat kabel od Internetu miałem wpięty do routera WR340G, a następnie z routera kablem podłączony był komputer. WiFi działało, Internet na komputerze działał aż kilka dni temu nagle przestał. Gdy podłączę kabel od Internetu bezpośrednio do komputera to wszystko jest ok. Gdy jest podłączony do routera to nie ma dostępu do sieci, WiFi jest wykrywane, można się połączyć np. ze smartfona ale Internet nie działa. Już resetowałem, przywracałem ustawienia fabryczne, nadal nie działa. Proszę o jakąś pomoc.

Internet od dostawcy podłączony przez port WAN do TP-linka?

Tak. Wszystko było do tej pory dobrze, nic nie zmieniałem i nagle Internet przestał działać.

Możesz zalogować się na router przez przeglądarkę internetową? Jeżeli tak to pokaż zakładkę status z TP-linka kiedy przewód z internetem jest w porcie WAN.

Tak, mogę. Załączam screena.

Podłącz się teraz normalnie komputerem (bez TP-Linka) i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu to wrzuć obrazek ipconfig /all z komputera -


Od dostawcy masz jakiś modem (urządzenie) czy tylko gniazdko lub przewód wystający ze ściany?

To jest sieć osiedlowa, do mieszkań są doprowadzone tylko zwykłe kable.

Użyj funkcji clone mac na routerze wpisując lub clonując adres mac z tej karty sieciowej komputera
00-01-4D-9E-7A-45 potem save i restart prądowy TP-linka z podłączonym WAN-em.
Po zmianie ten adres musi się wyświetlać na WAN-ie MAC Addres: 00-01-4D-9E-7A-45

Zrobiłem tak jak napisałeś, adres MAC na WANie się zmienił ale nadal Internetu nie ma. Załączam screena czy napewno o to chodziło.

Wyłączyłeś router z prądu na chwilę po zmianie konfiguracji? Sam widzisz że masz same zera w statystykach odebrane.

Tak, odłączyłem z prądu na kilkanaście sekund.

No to wygląda na uszkodzony port WAN routera skoro na karcie sieciowej komputera masz dostęp do internetu.

No czyli jak wszystko zrobione poprawnie to pozostała tylko wymiana routera. No trudno, dzięki za pomoc :slight_smile:

Zresetuj jeszcze router do ustawień fabrycznych i podepnij kabel od dostawcy do portu WAN.

być może należy sklonować MAC-adres z karty sieciowej, na której net działa
(w tej chwili, jeśli był przypisany ręcznie jest z literówką)

Faktycznie powinien być 00-1A-4D-9E-7A-45

Macie tam jakieś loginy i hasła w sieci?