Błąd połączenia z routerem TP-LINK W8970

Mówisz o połączeniu bezprzewodowy jak sądzę?

Właśnie nie. WiFi co jest najśmieszniejsze, działa bez problemu (aczkolwiek nie wiedzieć czemu gryzie się z extenderem też od TP-LINK)
Chodzi tu tylko o połączenie przewodowe
Z początku sądziłem, że to wina splitera, więc podłączyłem ten, który był z routerem (Netia spot dawał model 208, TP-LINK 201) i problem na chwilę zniknął, ale teraz powrócił więc to jest wina czegoś innego

Nie bardzo wiem o jaki spliter ci chodzi? ADSL? Tylko co to ma wspólnego z siecią ethernet?

Nie mam pojęcia, ale chodzi mi o ten


pro prostu, po zmianie na ten przez chwilę nie było opisanego w pierwszym poście problemu, ale teraz wrócił więc to nie była wina splitera tylko coś może być nie tak z ustawieniami routera. Sam nie wiem co, bo tak jak pisałem na Netia spot normalnie wszystko działa

Jak masz skonfigurowaną kartę sieciową, chodzi o wymuszenie szybkości. Ustaw 100Mb/s full duplex.

W porządku, ustawiłem na 100mbs full duplex. Zaraz sprawdzę czy coś się zmieniło

Sprawdzałeś czy normalnie (auto) karta synchronizuje się na 1Gbps? Przewód łączący router z komputerem jest oryginalny czy robiony własnoręcznie?

Przewód kupiony a jeśli chodzi o to synchro to nie za bardzo wiem co i jak :wink:

To co pokazuje karta sieciowa po wpięciu przewodu ethernet

Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić :slight_smile:
Pokazuje 100Mb/s, ale przed zmianą an full duplex pokazywało 1Gb/s

Sprawdź co będzie się działo na tych 100Mb/s

Póki co jest ok ale sprawdzę po nocy jutro i zobaczę co to dało

Niestety, dalej problem występuje

Może dokładniej? Bierz pod uwagę że nie siedzę przed twoim komputerem i nie widzę tego co się dzieje!?

To co napisałem w pierwszym poście - zrywa połączenie albo się w ogóle nie łączy, packet loss a w dodatku teraz trochę mi prędkość DL spadła (wcześniej miałem te stałe 19Mb/s, teraz spada do 8-10)
chyba że to jakaś chwilowa "awaria" w Netii na mojej linii, nie wiem

Cały czas mowa o połączeniu kablowym do routera? No ale musisz poprzeć to jakimiś testami? Tracisz połączenie z routerem czy w ogóle z internetem? Objawy są tylko na twoim komputerze czy na innych także?

Łatwo to sprawdzić choćby test ping-em aby sprawdzić co się dzieje i gdzie -

Tak, ciągle mówimy o połączeniu przewodowym TYLKO z moim komputerem (jak pisałem, na kompie brata działa)
Jeśli chodzi o pingowanie to np na takim onet.pl czy wp.pl mam tyle co zawsze czyli w granicach 25-30ms
A jeśli chodzi o to zrywanie to jest na zasadzie "łączy się przez 1 sekundę" po czym "zrywa na 1 sekundę" i tak w kółko (dobrze to widać po wejściu w Panel Sterowania -> Centrum Sieci i Udostępniania)
Spróbuję jeszcze raz router do ustawień fabrycznych przywrócić i dzisiaj przez noc przetestować

To trzeba zrobić na dystansie pojedyncze pingi nic nam nie powiedzą.

Stawiał bym w pierwszej kolejności na przewód, kartę sieciową czy jakiś problem z systemem a dopiero na końcu na router skoro u brata jest wszystko ok.
Podłącz się w miejscu komputera brata i po testuj.
Przewód jest oryginalny czy robiony własnoręcznie?

Oryginalny

Jaka długość? Próbowałeś na innym? Podłącz pod ten komputer brata zrób jakieś roszady bo nikt za ciebie tego nie zrobi.