W miejsce uszkodzonego Linksysa wstawiłem Archer D7. Na sieci WiFi 2,4GHz co jakiś czas pojawia się problem z dostępem do Internetu. Z PC wysyłany ping do routera nie dochodzi, pojawia się status "połączenie ograniczone" ale przez sieć 5GHz dostęp do routera jest, nie ma problemu z dostępem do Internetu, podobnie jak przez sieć kablową.
Po kilku dniach walki i konsultacji z infolinią TP-Linka wymieniłem router w sklepie na inny egzemplarz ale problem jest ten sam.
W okolicy nie ma na silnych sygnałów, jest tu luźna zabudowa, widoczna jest inna sieć ale o słabym sygnale. Obok routera na stole stoi SIP do VOIP.
W konfiguracji na stałe jest ustawione WPA2-PSK i AES, brak filtracji i pozostałe ustawienia raczej na default.
Nie bardzo mam pomysł gdzie szukać przyczyny problemu.
Zacznij od diagnostyki sieci bezprzewodowej. Pomiary zrób w dwóch miejscach przy routerze i w miejscu gdzie korzystasz z internetu -
Czy ta sytuacja dzieje się na konkretnym komputerze, czy na innych też?
Fabrycznie sieć 2.4GHz ustawiona była na auto, w praktyce był to kanał 4.
Jak widać na wykresie jest tam co najmniej jedna sieć. Przesunąłem swoją sieć Impex21 na ostatni kanał i wydawało mi się, że problem rozwiązany, ale niestety nie.
Siedziąc w innym miejscu, gdzie rozkład sieci był taki
nastąpiło zerwanie połączenia. Poszedłem do miejsca gdzie jest router i nic się nie zmieniło. Jednak na telefonie tym razem miałem dostęp do sieci Impex21. Telefon ma sieć g/n. Spróbowałem połączyć się komputerem z 5GHz Impex22 i po chwili nastąpiło połączenie ale pojawił się dziwny symbol
W momencie problemów z siecią 2,4GHz, przełączenie na sieć 5GHz jest możliwe, ale nie ma dostępu do Internetu. Ping do routera i oczywiście na sieć zewnętrzną nie dochodzi.
Jak rozumem drugi obrazek jest z miejsca gdzie korzystasz z internetu? Dla mnie problemem jest poziom sygnału, gdyż jego poziom poniżej -70dBm może powodować niestabilności.
Drugi obrazek to miejsce gdzie zwykle siedzę i jestem podłączony do sieci Impex2 - jest to router WRT54G Linxsys połączony kablem z Archerem lub Impex21 bezpośrednio do Archera. W okolicy Archera jest inny użytkownik sieci z telefonem, komputerem i jak jest problem z siecią 2,4GHz to w zasadzie wszyscy mają ten problem, telefony z siecią g, komputery z g oraz mój komputer g/n/ac.
Choć był taki moment że nic nie działało a telefon miał dostęp do Internetu.
Teraz wyłączyłem WRT na stałe, zobaczymy, czy przypadkiem to nie ma jakiegoś wpływu.
Na starym Linksysie przed TP-Linkiem teraz mi się przypomina, że też czasami były problemy z siecią ale bardzo rzadko i raczej kojarzyłem to z problemami z TPsą. Może to był ten sam problem.
Pokaż jeszcze obrazek z konfiguracji radia (wireless settings) na routerze.
W chwili gdy był brak połączenia poszedłem do routera i komputer stał przy routerze - nic się nie zmieniło. Próbowałem przełączyć się na sieć 5GHz i też nic. Powrót do 2,4GHz bez powodzenia.
Restart komputera i routera - dostęp ograniczony.
Po jakimś czasie wszystko wraca do normy.
Po wyłączeniu WRT sieć działa, zobaczymy jak długo
Sprawdź testowo w konfiguracji radia 11bg czy będą podobne problemy z dostępem do internetu.
Po przeniesieniu sieci 2,4GHz Impex21 na nalał 1 nie było żadnego zawieszania. Po kilku godzinach włączyłem drugi router (WRT54G sieć Impex2) i pracują do dziś bez problemu. Ustawienia sieci są jak poprzednio tzn. b/g/n.
Wykres sygnału poniżej
Tak więc wydaje się, że Archer jest bardziej czuły na zakłócenia innych sieci niż Linksys.
Mam nadzieję, że to koniec kłopotów, dzięki za wskazówki.
Dla pewności mogę za jakiś dłuższy czas podać status sprawy, wówczas będzie bardziej prawdopodobne, że szukanie właściwego kanału jest rozwiązaniem na tego typu problemy.
To wynika z trybu pracy 802.11n (szybkości sieci).