Adapter wifi USB świruje co jakiś czas

Witam, posiadam router Tp-linka model W8950ND z wersją firmware 1.3.1 build 120406 Rel.32903n
Staruszek chodzi już grubo ponad 2 lata i poza zrywaniem połączenia przez dostawcę (Neostrada 6mbit/s) nie mam co na niego narzekać. Od roku jestem zmuszony do korzystania z routera za pomocą sieci bezprzewodowej WIFI na adapterze WN321G z racji tego iż sieć kabli w domu uległa uszkodzeniu router znajduje się w innym pomieszczeniu niż mój PC. Jednakże od tygodnia trapi mnie pewien problem, otóż co jakiś czas adapter łapie potworne opóźnienia, ping rośnie do 500ms i nie schodzi dopóki nie odłączę karty od portu USB i nie załączę jej spowrotem, wtedy jest spokój do następnego skoku. Adapter grzeje się potwornie więc zakupiłem dzisiaj kolejny z tym że model TL-WN727N i niestety muszę stwierdzić że problem nadal występuje. I tu moje pytanie, czy ktoś się może spotkał z podobnym problemem? Jak temu zaradzić?
Mój system to windows 7, Czyściłem rejestr CCleanerem, skanowałem system Malvarebytesem i antywirusem AVG i nic nie znalazło.
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu

PIerwsza sprawa to instalacja inSSIDer-a i analiza sygnału radiowego. Interesuje nas zakładka NETWORKS.

Mam nadzieje że o to chodziło.

Tutaj wygląda poprawnie. Mam nadzieję że na dystansie czasowym też jest też stabilnie? Do jakiego hosta robisz ten test z pingiem?

Możesz zrobić taki prosty test:

Jak będziesz miał problemy to daj obrazek z testu.

Używałem programu visualping który się łączy z www.itlights.com
Przy najbliższej możliwej okazji spróbuję tą metodą z wiersza poleceń

Odkąd założyłem ten wątek wszystko się chyba ustabilizowało, może to była wina dostawcy, mam nadzieję że się to nie powtórzy

Jednak problem znów się pojawił, wrzucam screena z pingowania tak jak w tamtym teście

a tu screen z komendy pathping wp.pl

No i zauważyłem że sygnał z 5 kresek spadł do 3 więc odpaliłem również inssidera i zrobiłem również screena

Po odłączeniu i ponownym podłączeniu karty pod USB Ping wraca do 60ms czyli do tego co jest u mnie normą

Jakieś pomysły?

Tylko to nie wina karty bezprzewodowej tylko przeciążonego łącza. Sam ping do routera jest ok.

Czyli te skoki to wina dostawcy?

Na to wygląda po pingu, choć sprawdził bym jeszcze podłączając inny router. Jak wygląda synchronizacja u ciebie? Nie ma zbyt dużo błędów CRC?

Szczerze to nie wiem co to są te błędy CRC i jak sprawdzić ile ich jest, a co do drugiego routera to na tą chwilę nie da rady, ale jeżeli okazałoby się że to wina routera to się kupi nowego tp-linka :slight_smile:

Masz w statusie routera. Przed kupnem nowe sprawdził bym na innym urządzeniu bo wygląda to na przeciążenie na węźle u dostawcy. Sprawdź czy takie pingi masz przez cały czas czy tylko popołudniami / wieczorami. Dzwoń do dostawcy i pytaj czy nie mają jakiś prac w sieci.